به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران این گروه به سرپرستی محمد امین اکبرپور وخوانندگی علی رضا حاجی طالب، در این کنسرت ۱۲ قطعه رابرای علاقمندان اجرا خواهد کرد.

سرپرست این گروه با بیان اینکه این کنسرت دردوبخش اجرا خواهد شد گفت: گروه هم‌نوازان هرساله کنسرتی را برروی صحنه می‌بردکه بخش اول آن یادواره یکی ازبزرگان موسیقی ایرانی در قالب بازسازی موسیقی قدیمی است.

اکبرپورافزود: امسال نیز در قطعات بخش اول اجرا به یاد استاد محمد رضا لطفی، به بازسازی چندین تصنیف قدیمی با ردیف آوازی شوشتری پرداخته‌ایم.

وی درادامه افزود: شوشتری ازآوازهای مهجور است که استاد محمد رضا لطفی به آن خیلی علاقمند بود، رنگ فرح، ساقی ساقی ازردیف میرزا عبدالله، باد صبا، حسام السلطنه و رنگ بیداد درویش خان از دیگر قطعاتی است که گروه دربخش اول اجرا خواهد کرد. اکبر‌پور با بیان اینکه بخش دوم این اجرا، ازدستگاه ماهور و یکی ازگوشه‌های اصلی آن به نام راک (که دردستگاه ماهور بسیار مهجوراست) استفاده شده، عنوان داشت: آهنگسازی قطعات این بخش را براساس ردیف میرزا عبدالله وگوشه راک ساخته‌ام که اشعاراین مجموعه را نیز امیر خاکسار سروده است.

وی بیان کرد: قطعه رنگ راک براساس رنگ ناز علی نقی وزیری وتصنیف خسرو خوبان درمایه راک به روایت عبدالله خان دوامی ساخته شده است.

نوازندگی این اجرا با احمد می‌رهاشمی و محمد باقر زینالی کمانچه، آرش کاووسی ومرضیه ریونی تار، زمان خیری نی، یاشار مهاجری سنتور، سیاوش کریمی‌نژاد دف -دایره -دمام، مجید علیزاده تنبک ومحمد امین اکبرپور تارو سه تار خواهد بود.

محمد امین اکبر پورفارغ التحصیل رشته موسیقی دانشکده هنر است، وی تارو سه تار را نزد استادانی چون محمد رضا لطفی، زیدالله طلوعی، داریوش پیر نیاکان و کیوان ساکت فرا گرفته و گروه هم‌نوازان سایه رادر سال ۱۳۷۸ تشکیل داده است. همچنین این گروه کنسرت‌های زیادی درتهران و شهرستان‌ها تاکنون اجرا کرده است.

گروه هم‌نوازان سایه ۲۴ دی ماه ساعت ۲۱ برروی صحنه خواهد رفت و علاقمندان برای تهیه بلیط این کنسرت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

اجرای پرفورمنس "زنی درانتهای غزل" در نیاوران اجرای پرفورمنس "زنی درانتهای غزل" از ۲۴ دی در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران آغاز می‌شود.

این اثر در سه فصل متفاوت به نمایش گذاشته خواهد شد که فصل اول آن نوستالوژی کودکی، فصل دوم زن معاصر و فصل سوم خالق مهربان نام دارد.

همچنین عنوان زنی درانتهای غزل از مجموعهٔ "مرد بی‌مورد محمد سعید میرزایی" استخراج شده ازشعر؛ زنی که آمده ازحافظ ورسیده به ما زنی همیشه درانتهای این غزل است....

در واقع طراح این اثر هنری برای رویدادهای موجود در این پرفورمنس که ازجامعه و ادبیات معاصر استنباط شده، ریشهٔ تاریخی قائل شده است.

لیلا آقاسی که طراحی این اثر را به عهده دارد در خصوص پرفورمنس "زنی درانتهای غزل" اظهار کرد: در این مقطع زمانی هنر معاصر بیش ازهر زمان، درصدد تأثیرگذاشتن برمخاطب است و ایجاد ارتباط بین مخاطب و اثر هنری اهمیت زیادی دارد. به همین سبب هنرمند رسانه‌های مختلف و سبک‌های گوناگون هنری را درجهت گفت‌و‌گو با مخاطب به کار می‌گیرد.

وی درادامه افزود: در چیدمان این پرفورمنس، به ارائه متفاوت عکاسی دریک چیدمان مفهومی با موضوع زن توجه شده است. این چیدمان در بستر یک دامن چهل تکه که استعاره‌ای از هنر زنان سرزمینمان می‌باشد موضوع را به صورت نمادین ارائه می‌دهد.

لیلا آقاسی با بیان اینکه مخاطب با مواجه با اثر و تحولات پیش رو، با برداشت شخصی به تعامل با آن می‌پردازد گفت: این پروژه با بهره گیری از ادبیات، جامعه معاصر و با رویکرد مخاطب محور، تجربه‌ای مملو ازدیروز، امروزو فرداهای زن معاصر را همچون میراثی که ازگذشته به آینده می‌پیوندد به اشتراک گذاشته ودریک اجرای بی‌وقفهٔ چهارساعته حضور مخاطب رابرای درنگی هرچند کوتاه مغتنم می‌شمارد.

پرفورمنس زنی در انتهای غزل با طراحی و اجرای لیلا آقاسی، سهیلا طیبی و سحرافشار از ۲۴ تا ۲۶ دی ماه، ساعت ۱۷ االی ۲۰ درگالری یک فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد و حضور در این برنامه برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/