یدالله نورانی، رئیس انجمن موسیقی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره برنامه‌های انجمن موسیقی این استان گفت: انجمن موسیقی استان کردستان از ابتدای سال تاکنون چند کنسرت برگزار کرده است که شامل چند کنسرت پاپ و کنسرت گروه ژیوار است.همچنین قرار است در شش ماه دوم سال جاری آلبوم موسیقی صدرالله نصیری روانه بازار موسیقی شود.

نورانی ادامه داد: دو گروه از کردستان در یک فستیوال بین المللی در کشور هندوستان شرکت کردند که توانستیم به رتبه خوبی در این فستیوال دست پیدا کنیم.همچنین چند گروه از استان کردستان در هفته هنر شرکت کرد که در تلاش هستیم تا از این قبیل اقدامات را گسترش دهیم.

رئیس انجمن موسیقی استان کردستان در پاسخ به این پرسش که انجمن موسیقی برای هنرمندان چه کارهای مثبتی انجام داده است، گفت: نوازندگان محلی استان کردستان 30 نفر هستند که انجمن موسیقی اقداماتی از قبیل بیمه هنرمندان، اعطای وام، عضویت در خانه موسیقی و وام مسکن را برای این هنرمندان انجان داده است. همچنین در تدارک و برنامه ریزی برای بگزاری کنسرت و حمایت از این عزیزان هستیم.

وی درباره وضعیت موسیقی محلی و نواحی گفت: موسیقی نواحی یک موسیقی با اصالت است اما مورد بی مهری قرار گرفته است؛ زیرا این نوع موسیقی به دست فراموشی سپرده شده است. متاسفانه موسیقی نواحی جایی در بین مخاطبان ندارد و کم توجهی نسبت به این موسیقی پایه‌های آن را سست کرده است. نوازندگان محلی باید مورد توجه واقع شوند تا با دل خوشی بیشتری کار کنند.

یدالله نورانی تاکید کرد: موسیقی نواحی نیاز به آموزش دارد و اگر کمی‌برای موسیقی نواحی ارزش قائل شویم می‌توانیم از محو شدن آن جلوگیری کنیم.

نورانی با اشاره به اینکه انجمن موسیقی نیاز به حمایت بیشتری دارد، گفت: متاسفانه هنرمندان به دلیل کمبود بودجه نمی‌توانند با جان و دل کار کنند . بیشتر این هنرمندان از جیب خودشان خرج می‌کنند و به همین دلیل اکثر آنها از نظر معیشتی مشکلات زیادی دارند؛ البته وزارت ارشاد و به ویژه معاونت هنری همیشه از ما حمایت کرده است اما به دلیل کمبود بودجه مشکلات زیادی به وجود آمده است و در تنگنا هستیم.

این مقام مسئول در پایان حاطرنشان کرد:باید بخش خصوصی و ارگان‌های دیگر به کمک معاونت هنری بیایند؛زیرا این ارگان به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات مربوط به این هنرمندان را حل کند.

پایان پیام/46