به گزارش هنرانلاین آلبوم موسیقی "لطف تار" در ژانر سنتی و با صدای لطف الله مجد منتشر شد و هم اکنون در بازار موسیقی موجود است.

این آلبوم به همت و نوازندگی نوازندگانی همچون لطف الله مجد (تار)، حسین تهرانی، امیرناصر افتتاح، جهانگیر ملک (تنبک) و در قالب تکنوازی‌های لطف‌الله ضبط و انتشار یافته است.

آلبوم «لطف تار» یکی از آلبومهایی از مجموعه آثار "شهنوازان" است. شهنوازان مجموعه آثاری متعلق به بهترین تکنوازان موسیقی ایران است که طی چند مرحله و به صورت آلبوم های مجزا از سوی انتشارات آوای باربد منتشر می شوند.

«لطف تار» شامل تکنوازی های لطف الله مجد است و عنوان آلبوم نیز برگرفته از نام این نوازنده است. وی در نوازندگی تار الگوی نوازندگان بسیاری بوده است. حسین تهرانی، امیرناصر افتتاح و جهانگیر ملک سه نوازنده تنبک هستند که در نوازندگی های این آلبوم، لطف الهل مجد را در بخش های مختلف همراهی کرده اند. قطعات این آلبوم در دستگاه نوا و سه گاه و آوازهای بیات ترک، افشاری و ابوعطا اجر شده است.

این آلبوم سنتی را انتشارات آوای باربد منتشر و راهی بازار موسیقی ایران کرده است. بخش آواز بیات ترک، بخش شوشتری، بخش دستگاه سه گاه، بخش آواز افشاری، بخش دستگاه شور، بخش آواز ابو عطا، بخش دستگاه نوا و بخش دستگاه سه گاه عنوان قطعات منتشر شده در این دو سی دی هستند.

پایان پیام/43