سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه مجموعه عکس‌های بارگاه امام علی (ع)، با آثاری از هنرمند عکاس، محمد خوشرو به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گشایش یافت.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد، مشاور استاندار یزد در امور هنری، مشاور استاندار یزد در امور فرهنگی و جمعی از علاقمندان به هنر عکاسی حضور داشتند.

سیدخلف حوتی‌نژاد، سرپرست معاونت اداره کل ارشاد استان یزد در حاشیه این مراسم در گفتگو با هنرآنلاین اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت ایام روحانی و معنوی پایان ماه صفر دایر شده و به طور قطع علاقمندان بسیاری را به خود جذب خواهد کرد.

وی بیان کرد: مردم یزد علاقمند به آثار هنری مذهبی هستند به همین دلیل اطمینان داریم که این نمایشگاه مخاطبان بسیاری خواهد داشت و یکی از بهترین نمایشگاه‌های استانی عکس بارگاه امام علی (ع) خواهد بود.

حوتی‌نژاد با بیان اینکه این نمایشگاه فضایی بسیار معنوی دارد از مردم یزد دعوت کرد تا از عکس‌های بی‌نظیر به نمایش درآمده در این نمایشگاه بازدید کنند.

مشاور هنری استاندار یزد نیز در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: سایز بزرگ عکس‌ها و ملموس بودن آنها، مخاطب را در حال و هوای نجف قرار می‌دهد و من به عنوان یک مخاطب لحظاتی خود را صحن حضرت علی (ع) احساس کردم.

ابوالقاسم دهقان افزود: عکاس این مجموعه ارزشمند، عکس‌ها را از زمان بازسازی تا رونمایی گنبد، گلدسته‌ها و صحن‌ها و رواق‌ها و ... تهیه کرده و این ترتیب زمانی سبب می‌شود مخاطب به طور کامل در جریان کامل مراحل بازسازی حرم مطهر حضرت علی (ع) قرار گیرد.

وی بیان کرد: عکس‌ها با زاویه‌های باز و بسته گرفته شده و ایجاد تفاوت‌ در هر فریم از تصاویر سبب شده مخاطب بتواند به خوبی از بارگاه علوی در ذهن خود تصویرسازی کند.

یکی از اساتید دانشکده خبر و علم و هنر یزد نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: پرداختن به موضوعات مذهبی حال و هوای عجیبی در کارهای هنری ایجاد می‌کند و این مجموعه عکس‌ها در زمانی که به ایام رحلت حضرت محمد (ص) و ایام شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) نزدیک می‌شویم توانسته فضایی معنوی در گنجینه علم و هنر یزد ایجاد کند.

امیر ترقی‌نژاد بیان کرد: عکاس این مجموعه با عکاسی از فضاهای مختلف توانسته قدرت تصویرسازی را در مخاطب به خوبی تقویت کند و اغلب مخاطبانی که با آنها برخورد داشتم، از احساس حضور خود در صحن و بارگاه علوی گفته‌اند.

وی افزود: این قبیل نمایشگاه‌ها برای مردم مذهبی و با تقوای یزد بسیار حائز اهمیت و با ارزش است و در صورتی که اطلاع رسانی خوبی از سوی رسانه‌ها در مورد این نمایشگاه صورت گیرد، به طور قطع استقبال خوبی از این نمایشگاه خواهد شد.

عمارت قدیمی گنجینه فرهنگ و هنر یزد در این روزها میزبان گنجینه‌ای ارزشمند از عکس‌های حرم مولای متقیان حضرت علی (ع) است و به درستی می‌توان این نمایشگاه را گوهری در گنجینه تاریخی یزد دانست.

خالق آثار نمایشگاه بارگاه امام علی(ع)، نیز گفت: این نمایشگاه مجموعه عکس‌هاى بارگاه مطهر حضرت على (ع)، امام حسین، حضرت عباس (ع) و حرمین شریفین ائمه معصومین (ع) در شهرهاى کاظمین و سامرا است.

محمد خوشرو با بیان اینکه این آثار طی یک دوره شش ساله از سال ۸۸ تا ۹۳ را شامل می‌شود، ادامه داد: این نمایشگاه در شهر یزد بیست و یکمین نمایشگاه این آثار در سراسر کشور است.

لازم به یادآوری است؛ نمایشگاه "حرم علوی" با همکاری اداره کل ارشاد استان یزد و معاونت هنری وزارت ارشاد در گنجینه فرهنگ و هنر یزد در میدان خان در جوار مسجد ملااسماعیل برپا شده است. در این نمایشگاه 26 عکس در ابعاد 50 در 70 و برخی عکس‌ها در سایزهای بزرگ‌تر در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

این آثار توسط محمد خوشرو از بارگاه امام علی (ع) عکاسی شده است و تا 19 آذرماه در ساعات صبح و عصر میزبان علاقمندان خواهد بود.

گزارش تصویری مرتبط