محمدمهدی انوشفر در گفتوگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین اظهار کرد: آثار تازهام در زمینه لعاب فیروزهای است که هم از نظر تکنیک لعاب و هم از لحاظ فرم کاملا مدرن هستند و این مجموعه در عین حال که میتوانند کاربردی باشد، بسیار دکوراتیو هم هست. این مجموعه را پاییز در گالری هور به نمایش خواهم گذاشت.
او افزود: اساسا سفال 2 بخش اصلی دارد، یکی ایده و دیگری اجرای آن ایده. در واقع اجرا شاید از ایده بسیار مهمتر باشد زیرا بسیاری ایدهها وجود دارد که هر کسی نمیتواند آنها را به درستی اجرا کند. هدف من در این مجموعه اجرای ایدههایی است که کمتر هنرمندی در زمینه سفال توانایی اجرای آن را دارد.
سفالگر پیشکسوت کشورمان ادامه داد: آثاری که دراین نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد حاصل یک سال کار من روی این مجموعه خاص است که از شکل سنتی خود به لعابهایی مدرن تبدیل شدهاند ، بخش عمده ای از 50 اثری که در این نمایشگاه وجود دارد از نظر تکنیکی بسیار پیچیده هستند.
انوشفر با بیان این مطلب که برپایی نمایشگاه بسیار دشواراست گفت: به دلیل تورم اقتصادی، برپایی نمایشگاه بسیار دشوار است، بسیاری از هنرمندان انگیزه خود را برای کار کردن از دست داده اند و همین امر موجب شده است که تعداد نمایشگاه در این حوزه بسیار کم باشد.
این هنرمند همچنین درباره تفاوت برگزاری نمایشگاه سفال با سایر نمایشگاههای حوزه تجسمی نیز بیان کرد: سفالگری یک تجربه 30 ساله میخواهد و اگر بخواهی حرفی برای گفتن داشته باشی باید تجربه و کار مداوم و غنی داشته باشی. با این همه سفالگر در نهایت حاصل زحمات خود را به آتش میسپرد؛ مثلا لعاب جدیدی که حاصل ماهها تلاش اوست باید از دل آتش درآید و کوچکترین اشتباهی میتواند حاصل این همه زحمت را نابود کند. همه اینها باعث میشود برگزاری نمایشگاه سفال دشوارتر باشد و البته این درحالی است که مخاطبان سفال نیز از سایر رشتهها بسیار کمتر هستند.
او با اشاره به مشکلات موجود میان بسیاری از سفالگران با انجمن سفال و سرامیک گفت: در این سال ها هیچ تعاملی میان ما صورت نگرفته است و بسیاری از سفال گران از جمله خود من رابطه خود را با انجمن قطع کرده اند.
انتهای پیام/320