محمدمهدی انوشفر در گفت‏‌وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین اظهار کرد: آثار تازه‌ام در زمینه لعاب فیروزه‌ای ‏ است که هم از نظر تکنیک لعاب و هم از لحاظ فرم کاملا مدرن هستند و این مجموعه در عین حال که می‌توانند کاربردی باشد، بسیار دکوراتیو هم هست. این مجموعه را پاییز در گالری هور به نمایش خواهم گذاشت.

او افزود: اساسا سفال 2 بخش اصلی دارد، یکی ایده و دیگری اجرای آن ایده. در واقع اجرا شاید از ایده بسیار مهم‏تر باشد زیرا بسیاری ایده‏‌ها وجود دارد که هر کسی نمی‌تواند آنها را به درستی اجرا کند. هدف من در این مجموعه اجرای ایده‏‌هایی است که کمتر هنرمندی در زمینه سفال توانایی اجرای آن را دارد.

سفالگر پیشکسوت کشورمان ادامه داد: آثاری که دراین نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد حاصل یک سال کار من روی این مجموعه خاص است که از شکل سنتی خود به لعاب‎هایی مدرن تبدیل شده‎اند ، بخش عمده ای از 50 اثری که در این نمایشگاه وجود دارد از نظر تکنیکی بسیار پیچیده هستند.

انوشفر با بیان این مطلب که برپایی نمایشگاه بسیار دشواراست گفت: به دلیل تورم اقتصادی، برپایی نمایشگاه بسیار دشوار است، بسیاری از هنرمندان انگیزه خود را برای کار کردن از دست داده اند و همین امر موجب شده است که تعداد نمایشگاه در این حوزه بسیار کم باشد.

این هنرمند همچنین درباره تفاوت برگزاری نمایشگاه سفال با سایر نمایشگاه‎های حوزه تجسمی نیز بیان کرد: سفالگری یک تجربه 30 ساله می‌خواهد و اگر بخواهی حرفی برای گفتن داشته باشی باید تجربه و کار مداوم و غنی داشته باشی. با این همه سفالگر در نهایت حاصل زحمات خود را به آتش می‌‎سپرد؛ مثلا لعاب جدیدی که حاصل ماه‏ها تلاش اوست باید از دل آتش درآید و کوچکترین اشتباهی می‏تواند حاصل این همه زحمت را نابود کند. همه اینها باعث می‎شود برگزاری نمایشگاه سفال دشوارتر باشد و البته این درحالی است که مخاطبان سفال نیز از سایر رشته‎ها بسیار کمتر هستند.

او با اشاره به مشکلات موجود میان بسیاری از سفالگران با انجمن سفال و سرامیک گفت: در این سال ها هیچ تعاملی میان ما صورت نگرفته است و بسیاری از سفال گران از جمله خود من رابطه خود را با انجمن قطع کرده اند.

انتهای پیام/320