به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین ، گالری‌های تهران آخر این هفته روز شلوغی را پیش رو خواهند داشت و 12 نمایشگاه جدید در این روز افتتاح می‌شود.

افتتاحیه‌ نمایشگاه‌های جدید

گالری آریا؛ پنج‌شنبه میزبان نمایشگاه گروهی مجسمه دومین کارگاه آموزشی مجسمه سازی با چوب به سرپرستی محمد حسین عماد خواهد بود. این کارگاه تابستان 1392 در شهر لاهیجان برگزار شد. آثار ارائه شده در این نمایشگاه حاصل این دوره آموزشی است.

در این نمایشگاه مجسمه هایی از بیژن اسدی، نیما جراح باشی، نازلی شیرمحمد، مریم عماد، آناهیتا عناصری، راضیه کیوان پور، مهرگان میثمی، نگار نادری پور، شیدا انوری و هوشنگ هاتفی در معرض دید قرار خواهد گرفت. این نمایشگاه تا 21 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

گالری آریا در خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوچه زرین، پلاک 10 واقع شده است.

گالری خاک: قسمت بیست و یکم مجموعه ˝رازورزی˝ علی اتحاد با عنوان ˝نام گل سرخ˝ جمعه در گالری خاک به نمایش در خواهد آمد. علی اتحاد طی یک سال و نیم گذشته کار روی سه‌گانه‌ای را آغاز کرده که نمایشگاه بهمن ماه امسال نخستین قسمت آن خواهد بود. این اثر با عنوان "نام من سرخ" اقتباسی از رمان مشهور "اورهان پاموک" است.

اثر از دو چیدمان مرتبط با هم تشکیل شده است؛ یک ویدیو-اینستالیشن و یک اینستالیشن تعاملی. چیدمان ویدیو به صورت دیالوگ ساخته شده است و تمامی متون آن از متن رمان پاموک گرفته شده است.

به گفته این هنرمند؛ "نام من سرخ" رمانی است که به تحولات سده پانزدهم و شانزدهم میلادی در امپراطوری عثمانی و همسایگان‌اش می‌پردازد. شخصیت‌های رمان، نقاشان نقاشخانه سلطان‌اند و روایت در عصری رخ می‌دهد که اصول نگارگری از رونق می‌افتند و کم کم جایشان را به اصول نقاشی غرب می‌دهند.

در ویدیوهای این نمایشگاه، نیکو ترخانی و علی اتحاد به عنوان اجراگر ایفای نقش کرده‌اند. این نمایشگاه با تهیه‌کنندگی آناهیتا آرت استودیو و حمایت اجرایی سام سرویس (سامسونگ) برگزار خواهد شد و تا 21بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

گالری خاک در قلهک، خیابان شریعتی، خیابان بصیری، کوچه ژیلا پلاک 1 واقع شده است.

گالری شکوه ؛ میزبان نقاشی‌های گیلدا بریمانی مرمت‌کار باسابقه است که عصر جمعه یازدهم بهمن ماه روی دیوار می‌روند.

در این نمایشگاه ۱۲ اثر آبستره‌فیگوراتیو با تکنیک ترکیب مواد که کوچک‌ترین آن‌ها ۸۰ در۱۲۰ و بزرگترین‌شان ۱۳۰ در ۱۸۰سانتی‌متر است به تماشا در می‌آید.

سوژه اصلی آثار بریمانی زنان و مسائل مربوط به آن‌ها است. او در آثار تازه‌اش مشکلات زنان را در مقاطع مختلف زندگی برای پیش بردن اهداف مورد نظر مطرح می‌کند، از نظر او زنان در کل دنیا مسئولیت‌های مختلفی را همزمان بر عهده دارند و اکثر آن‌ها در حین مادر بودن شاغل و یا دانشجو هستند و باید با مشکلات مختلفی برای پیش بردن کار‌هایشان مواجه شوند.

بریمانی سال‌ها است که علاوه بر حرفه نقاشی در زمینه مرمت آثار هنری فعال است و به‌خاطر تجربه زیادی که در مرمت آثار هنری و کار با رنگ‌ها دارد، در بعضی تابلو‌هایش از تکنیک پتینه استفاده کرده و به آثارش قدمت بخشیده، به نوعی که بنظر می‌رسد این آثار در حال از بین رفتن انقراض دارند. او درپس زمینه‌های آبستره آثارش اغلب فیگورهایی را بصورت سایه‌وار به تصویر کشیده است.

گالری شکوه در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى، پلاک ١٩ واقع است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۴ تا ۸ بعد از ظهر از این آثار دیدن کنند.

گالری گلستان؛ جمعه میزبان نمایشگاه نقاشی‌های هنگامه عابدین می‌شود. این نمایشگاه تا 16 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره 34 از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری جرجانی میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان "عقب بایست" با نمایشگاه گردانی ماهور توسی می‌شود. در این نمایشگاه که جمعه 11بهمن افتتاح می‌شود، آثاری از حمید رضا اندرز، سینا اوچی، مهدی چیت‌ساز و سوسن هاشمیان در معرض دید قرار خواهد گرفت. گالری جرجانی در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک 4 واقع شده است.

آرت سنتر از 11 تا 29 بهمن ماه میزبان 3 نمایشگاه گروهی طراحی، نقاشی و نقاشی خط خواهد شد.

گالری آرت سنتر در خیابان شریعتی، ضلع شمال غربی پل صدر، شماره 1716 واقع شده است.

گالری سیحون؛ نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه از 11 بهمن در گالری سیحون افتتاح می‌شود و تا 17 بهمن ادامه خواهد داشت. گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم واقع شده است.

گالری شیرین؛ از 11 تا 23 بهمن ماه میزبان نمایشگاه چاپ استیل گراور فولادی ، استنسیل و اسمبلاژ خواهد بود.

همچنین گالری شماره 2 شیرین از 11 تا 23 بهمن ماه میزبان نمایشگاه نقاشی شکوه توکلیان خواهد بود.

گالری شیرین در ولنجک، خیابان هیجدهم ،‌پلاک 9 واقع شده است.

گالری شیلا ؛ نمایشگاه نقاشی‌های ژیلبرت کرمی با عنوان "مجموعه ایرانی" را جمعه یازدهم بهمن افتتاح می کند. این نمایشگاه تا 20 بهمن برپا خواهد بود.

گالری شیلا در خیابان ولیعصر، بالاتر از طالقانی، کوچه گیلان، پلاک 2، شماره 1 واقع شده است.

گالری آرته؛ نمایشگاه طراحی تارا آزرم جمعه 11 بهمن در گالری آرته افتتاح می‌شود و تا 17 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

گالری آرته در ونک، بزرگراه کردستان( پایین تر از همت) بلوار علی خانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم، شماره 3 واقع شده است.

گالری افرند؛ میزبان نمایشگاه گروهی با عنوان روح مذاب خواهد شد. در این نمایشگاه آثاری از محسن حسینمردی، ندا راهی، زهرا شهامت پور، شهلا صفارزادگان، شیده ضرابی، بهشید فرهنگیان، روناک فرهنگیان، نازنین کرباسی، میترا مبین زاده، صباح میاحی منش و جیران مهدوی می شود.

این نمایشگاه از 11 تا 18 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

گالری افرند در یوسف آباد، جهان آرا، خیابان 19 جلال حسینی شماره 48 واقع شده است.

گالری سین: 11 بهمن ماه میزبان نمایشگاه نقاشی ندا تولایی با عنوان "عروسی پارسی" می شود. این نمایشگاه تا 20 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

گالری سین در شهرک غرب، فاز 2 خیابان هرمزان، پیروزان جنوبی کوچه 12، شماره 16 واقع شده است.

گالری طراحان آزاد؛ نمایشگاه نقاشی سلمان خوشرو جمعه در گالری طراحان آزاد افتتاح می‌شود. این نخستین نمایشگاه نقاشی این هنرمند است که در آن 10 پرتره اخیر او که با تکنیک کاردک خلق شده اند در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد. او پیش از این سه نمایشگاه عکس در همین گالرى ارائه کرده بود.

سلمان خوشرو در این نمایشگاه ١٠ فیگور بیان‌گرا با تکنیک کاردک و رنگ‌هاى برجسته را به نمایش مى‌گذارد که آن‌ها را از میان ١٥٠ فیگورى که آفریده برگزیده است ؛ موضوع نقاشی ها افرادی هستند که نقاش آنها را می‌شناسد و حالا سیما و سیرت آنان را به روایت رنگ‌ها باز معرفى مى‌کند ؛ هنرمند در تکاپوی هنری خود از چهار سال پیش چهره‌نگاری در نقاشی را آغاز کرده است با این پشتوانه دیرین که چهره انسان آشناترین و مستمرترین تصویری‌ است که هر روز همه آدم ها مشاهده مى کنند.چهره‌هایى که از هویت ونهاد درونى مى گویند.

نمایشگاه نقاشى هاى سلمان خوشرو تا 21 بهمن در گالرى طراحان آزاد واقع در مـیدان فاطـمی ، مـیـدان گلها ، مــیدان سلمــاس ، پـلاک ٥ دایر است.

گالری بهزاد از 12 بهمن ماه میزبان نمایشگاه آبرنگ، محمد صادقی فسایی سالن اصلی و نمایشگاه نقاشی مریم رفیعا(سالن غربی) می شود. این 2 نمایشگاه تا 17 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

گالری بهزاد دربلوار کشاورز نبش خیابان 16 آذر پلاک 284 واقع شده است.

ادامه نمایشگاه‌های هفته‌های گذشته

گالری بوم؛ تا 17 اسفند ماه همچنان میزبان نمایشگاه مروری بر آثار غلامحسین نامی با عنوان "شور سپید" خواهد بود. روز جمعه 11 بهمن ماه در گالری بوم فیلم مستندی درباره غلامحسین نامی اکران خواهد شد و نامی در حاشیه این نشست به پرسش های حاضران پیرامون شور سفید پاسخ خواهد داد.

این نمایشگاه بر ارائه سه دوره از مهم‌ترین دوران کارى نامى تمرکز دارد و در آن علاوه بر ٢۶ نقاشى، دو حجم نیز به تماشا در مى آید؛ برخى آثار این مجموعه نخستین بار است پیش روى مردم قرار مى گیرد، خاصه دو تابلوى نقاشى که در دو سال اخیر خلق شده‌اند و تعدادى از آن‌ها به رغم نیم قرنى که از حیاتشان مى گذرد کمتر دیده شده‌اند مانند همین دو حجم و تعدادی نقاشى که از سال ١٣۴۴ به روى دیوار بوم مى‌روند.

گالرى بوم در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

گالری محسن: نمایشگاه عکس انفرادی مهدی عبدالکریمی تا 16 بهمن ماه در این گالری برپا خواهد بود.

گالری محسن در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش،بلوار مینای شرقی، پلاک42 واقع است.

گالری اثر: تا 23 بهمن ماه میزبان نمایشگاه نقاشی سمیرا علیخان‌زاده با عنوان "رفتن اما بازماندن" خواهد بود. این نمایشگاه نهمین انفرادى علیخانزاده به شمار مى آید؛ "رفتن اما بازماندن" درباره بى‌زمانى و بقاى زیبایى‌ست.

در این مجموعه، محور تمامى آثار تصویر زنى هجده ساله است که اگر زنده بود 96سال داشت. هر یک از 8 اثر به نمایش درآمده که به روش و زبان دیدارى مستقلى از دیگرى خلق شده، روایتى متفاوت از مفهوم نامیرایى شکوه، جلال و تداوم آن در عین گذر از زمان و مکانى معین است. ایده "زمان و بازیابى" از شاخصه هاى آثار این بانوى هنرمند است که به زبانى معاصر و با بهرمندى از مدیوم‌هاى مختلف هنرى آن‌ها را مى آفریند؛ نقاشى‌هاى او در واقع کانسپچوال آرت‌هایى هستند که جداى از معناى درونىشان، فرم‌هاى مفهوم برانگیز دارند. نمایشگاه "رفتن اما بازماندن" تا 23 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر ،رو به روی خانه هنرمندان ،شماره 16 واقع است و علاقمندان می توانند از این آثار یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 20 و جمعه ها از ساعت 16 تا21 دیدن نمایند . گالری اثر شنبه ها تعطیل است.

گالری آتبین؛ نمایشگاه نقاشی یاسمن خرسندی تا 15 بهمن در آرته ادامه دارد. خورسندی در دومین نمایش انفرادی خود مجموعه‌ای از 33 پرتره را با تکنیک خودکار و اکریلیک روی کاغذ خلق کرده است.در مقدمهٔ این نمایش بر اکسپرسیون چهره ونقش روایی آن در بیان نقاشانهٔ هنرمند تاکید شده، نکته‌ای که در فضای این سال‌های نقاشی ایرانی چندان مورد توجه نبوده است.

گالری آتبین در خیابان ولی عصر، جنوب چهارراه پارک وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، شماره 42 واقع است.

گالری آن تا 16 بهمن ماه میزبان دو نمایشگاه نقاشی و مجسمه خواهد بود. نمایشگاه مجسمه و ایستالیشین مهدی نویی با عنوان "این منم" و نمایشگاه نقاشی امید بازماندگان .

گالری آن در ونک، خیابان سئول، بالاتراز سه راه بهشتی، کوچه زرین شماره 10 واقع شده است.

گالری آران همچنان میزبان نمایشگاه نقاشی آریتا شهرزاد خواهد بود. گالری آران در بلوار کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی شماره 9 واقع شده است.

گالری ماه؛ نمایشگاه نقاشی شهرام کریمی با عنوان "باغ رز خاطرات" تا 20 بهمن ماه در گالری ماه برپا است. گالری ماه در بلوار آفریقا، بلوار گلستان شماره 26 واقع شده است.

گالری زیرزمین دستان تا 12 بهمن ماه میزبان نمایشگاه عکس ژوبین میراسکندری باعنوان "رو سیاه " خواهد بود. زیرزمین دستان در خیابان فرشته، خیابان بیدار،شماره 6 واقع است.

گالری حنا هم تا 14 بهمن ماه میزبان نمایشگاه سالانه نقاشی هم تا 14 بهمن مهمان گالری حنا است.

گالری حنا در خیابان دولت،بلوار کاوه، کوچه اخلاقی، کوچه جهانتاب، کوچه بیگلرپور شرقی شماره 19 واقع شده است.

گالری هور تا 14 بهمن ماه میزبان نمایشگاه نقاشی علی سریری خواهد بود. گالری هور در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، پلاک 12 واقع شده است.

گالری هما؛ نمایشگاه گروهی "کالیگرافی جایگزین 3" در هما ادامه دارد. در این نمایشگاه آثاری از علیرضا آستانه، بابک رشوند و محمد بزرگی به نمایش گذاشته شده است.گالری هما درخیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی شماره 8 واحد 1 واقع شده است.

گالری لاله تا 15 بهمن ماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشان مشهدی خواهد بود. دراین نمایشگاه آثاری ازمحمود آزادنیا، مریم آیین، مژگان اعتضادی، لادن اورنگی، افشین باقری، جعفر پاکروان، محمد خلیلی، مانلی رسولی، ابوالفضل رفیعی، سمانه رهبرنیا، عباس نسل شاملو، عباس شهسوار، مهدی محدث، طاهر موسوی، طاهره واحدیان بر روی دیوار رفته است.

این نمایشگاه به کوشش لادن اورنگی گردآوری شده است.علاقه‌مندان می توانند برای بازدید و خرید آثار تا 15 بهمن ماه از ساعت 9 تا 19 به استثنای ایام تعطیل به نگارخانه لاله مراجعه نمایند.

گالری لاله در خیابان دکتر فاطمی،ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی واقع شده است.

گالری دی تا 13 بهمن ماه میزبان نمایشگاه نقاشی و مجسمه پریدخت مشکزاد خواهد بود.

گالری دی در خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، خیابان عاطفی، پلاک 130 واقع شده است.

گالری والی تا 15 بهمن ماه میزبان نمایشگاه نقاشی سعید رفیعی خواهد بود.گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی شماره72 واقع شده است.

گالری الهه تا 21 بهمن ماه میزبان نمایشگاه نقاشی رضا پناهی خواهد بود. گالری الهه در بلوار آفریقا ، انتهای گلفام،بن بست امینی، شماره 3 واقع شده است.

گالری ماه مهر تا 28 بهمن ماه میزبان نمایشگاه نقاشی رضا پناهی خواهد بود.گالری ماه مهر در بلوار آفریقا، کوچه نیلوفر، شماره 7 واقع شده است.

گالری هفت ثمر نیز تا 16 بهمن ماه میزبان نمایشگاه نقاشی مهوش سهیلی خواهد بود. گالری هفت ثمر درخیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم شماره 8 واقع شده است.

گلری مهروا : تا 20 بهمن ماه، میزبان نمایشگاه گروهی عکس مهدی وثوق‌نیا،مونا بزرگی ، محمودرضا نوربخش ، مجتبی سرانجام‌پور ،مهسا علیخانی ، میلاد کارآموز ، حمید جانی‌پور ، جاوید تفضلی ،سحر مختاری، داریوش راد ، آریا ابوالحسنی،پرگل عینالو ، ستاره سنجری ، شهاب احمدلو و رضا امینیان خواهد بود. نمایشگاه گردانی این نمایشگاه را آذین راد بر عهده داشته است.

علاقمندان از ساعت 4 تا 9 عصر می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.گالری مهروا در خیابان عضدی ( آبان) جنب کافه 78 واقع شده است.

آشیان مهر؛ تا 15 بهمن ماه میزبان نمایشگاه نقاشی فروغ علیپور فطری خواهد بود. این نقاش که پیشتر خود با بیماری سرطان دست به گریبان بوده است، بخشی ازعواید فروش این نمایشگاه را برای انجمن توانمندی معلولین و زنان سرپرست خانوار مبتلا به بیماری ایدز اختصاص داده است.

گالری آشیان مهر در خیابان انقلاب، کارگر شمالی بین فرصت و نصرت کوچه جعفرزادگان پلاک 2 واقع شده است.

گالری ساربان تا 14 بهمن ماه میزبان نمایشگاهی از نقاشی های غزاله اخوان خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

320