به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اکسپو ۹۱،‌این موضوع به تبلیغات وسیع نیازمند است و‌این که فرهنگ سازی شود تا با ‌ایجاد ضرورت خرید آثار و فضای هنری آرامش نیز به مخاطبان تزریق شود. متاسفانه‌این ضرورت هنوز در عموم مردم جا نیفتاده است. اشتیاقی اظهار کرد: به نظر می‌رسد اکسپو ۹۱ نسبت به دوره های قبل از یک نظم بهتری برخوردار است و روی فضا و قیمت گذاری هدفمند شده تر عمل کند. از‌این بابت جای امیدواری دارد ولی در بخش فروش در دوره‌های قبل اکسپو موفق عمل نکرده و نتیجه‌ای به همراه نداشته است. امیدوارم دراین اکسپو شاهد فروش خوبی باشیم. مدیر نگارخانه آتشزاد با اشاره به حضور نهادهای خصوصی در اکسپو ۹۱ و خرید آثار هنری از سوی نهادهای دولتی عنوان کرد: خیلی خوشبینانه به‌این موضوع نگاه نمی‌کنم . نهادهای خصوصی خیلی نمی‌توانند تاثیر داشته باشند. یک مجموعه دار ترجیح می‌دهد با گالری که هماهنگ کرده و از یک جای خیلی مطمئن خرید کند. به نظر می‌رسد‌این گونه اکسپوها خیلی افراد خصوصی را جذب نخواهند کرد. وی گفت: باید برای برگزاری اکسپو تبلیغات گسترده‌ای صورت گیرد و ضرورت خرید آثار هنری درسازمانها و تاثیر آن روی افراد بررسی شود. برپایی اکسپو می‌تواند به گونه‌ای باشد که اهمیت یافته و مسوولان برای خرید آثار هنری بتوانند همه آثار را ببینند ضمن‌این که بعد از اماکن دولتی تبلیغ در فضای شهری هم بسیار موثر است. اشتیاقی درباره قیمت گذاری آثار نیز تصریح کرد: فکر می‌کنم‌این بخش نیز سلیقه‌ای است همان طور که درتمام دنیا‌این موضوع حل نشده است و سلیقه حرف اول را می‌زند. وی در پایان خاطر نشان کرد: ارائه آثار باید به گونه‌ای باشد که آرامش دهنده باشد و کیفیت دردرجه اول قرار بگیرد. اکسپو ۹۱ از سوی بنیاد فرهنگی، هنری رودکی ۲۸ خرداد تا ۱۲ تیرماه سال جاری برگزار می شود. انتهای پیام/۳۱/۳۲