به گزارش هنر آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، حمله با چاقو در روز پنجشنبه شهر انسی در فرانسه را تکان داد و این اتفاق درست چند روز قبل از آغاز جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن انسی رخ داد که قرار است روز یکشنبه آغاز شود.

به گفته مقامات، یک مهاجم با چاقو چند کودک خردسال و حداقل یک بزرگسال را با چاقو زخمی کرد که باعث بروز جراحات در آنها شده است و انگیزه و هویت مهاجم بلافاصله مشخص نشده است. 

برگزارکنندگان جشنواره انیمیشن انسی در بیانیه‌ای اظهار کردند: «مدیریت و تیم جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی با اطلاع از رویدادهای غم‌انگیزی که صبح امروز رخ داد، شوکه شدند». 

این رویداد سینمایی که از ۱۱ تا ۱۷ ژوئن در ۲۲ مایلی جنوب ژنو، سوئیس برگزار می‌شود، انتظار می‌رود حدود ۱۴۰۰۰ متخصص و طرفدار انیمیشن را جذب کند. انسی که به «مروارید آلپ فرانسه» شهره است، در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۳۲۰۰۰ نفر جمعیت داشت.

طبق اعلام پیشین انیمیشن «آژیر» ساخته سپیده فارسی سینماگر ایرانی و محصول مشترک فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و بلژیک، در جمع  ۱۱ اثر بخش مسابقه اصلی شصت و سومین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی انتخاب شده بود و انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر هم به بخش آثار در حال ساخت (Work in Progress) این رویداد راه یافته بود.

همچنین انیمیشن «آتش‌ها» ساخته محمد باباکوهی و محصول فرانسه در بخش آثار دانشجویی و انیمیشن کوتاه «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم در بخش آثار کوتاه جشنواره پذیرفته شده‌اند. 

شصت و سومین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ ژوئن (۲۱ تا ۲۷ خرداد) برگزار می‌شود.