سید محسن حسینی خواننده و مدیر مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی انجمن موسیقی ایران درباره رویکرد ونگاه  تخصصی به برگزاری برنامه های موسیقی در برج آزادی گفت:  با توجه به حضور مدیران با سابقه در حوزه موسیقی در مجموعه فرهنگی هنری بنیاد رودکی، حمایت از موسیقی فاخر در مجموعه برج آزادی پررنگ‌تر شده است. این مدیران با تجربه ارزشمند خود، نگاهی حرفه‌ای و اصیل به توسعه و اجرای برنامه‌های موسیقی دارند و این رویکرد در سیاست‌گذاری‌های مجموعه آزادی نیز دیده می‌شود.همچنین برگزاری کنسرت های بانوان،آموزشگاهی،اجراهای موسیقی اقوام، «جشنواره موسیقی روح‌الله خالقی»، «جشنواره موسیقی امیر جاهد» و «جشنواره موسیقی فجر» (پس از چندین سال وقفه) در این مجموعه برگزار و استقبال چشمگیر از این رویدادها نشان‌دهنده ظرفیت و اهمیت برج آزادی برای موسیقی فاخر است.

 وی تاکید کرد: علاوه بر این بواسطه همسویی نگاه مدیریتی با اهداف توسعه موسیقی اصیل ایرانی وفاخر، برنامه‌های موسیقی در برج آزادی با قدرت ادامه خواهد یافت.

این خواننده در خصوص تجهیزات صوتی این مجموعه نیز گفت:بخش مهمی از تجهیزات صوتی سالن اصلی مجموعه آزادی  بازآفرینی شده و تعویض موکت‌ها در این مجموعه به بهترین شکل انجام گرفته است. نورپردازی سالن اصلی نیز به‌طور کامل به‌روزرسانی شده است. همچنین سیستم صوتی، مانیتورهای صدا و ساب‌ووفرها در مجموعه نصب شده‌اند.در حال حاضر بخش عمده‌ی پروژه صوتی مجموعه آزادی تکمیل شده و تنها حدود ۲۰ درصد باقی مانده است که ان‌شاءالله تا چند ماه آینده  به بهره‌برداری خواهد رسید.

او درباره رویکرد خود در مجموعه مدیریتی‌اش هم بیان کرد: نگاه ما در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی ، بیش از هر چیز بر حمایت از موسیقی فاخر متمرکز است.موسیقی فاخر می‌تواند شامل موسیقی پاپ، موسیقی اصیل ایرانی یا حتی موسیقی تلفیقی باشد. بنابراین، مجموعه‌ ما اصراری ندارد که صرفاً موسیقی ایرانی اجرا شود؛ بلکه از تمامی ژانرهای موسیقی که استاندارد حرفه‌ای و کیفیت بالا داشته باشند، استقبال می‌کنیم.هدف ما ارائه‌ برنامه‌ها و اجراهای درجه‌یک و حرفه‌ای است و با این رویکرد، قطعاً شاهد برگزاری رویدادهای ارزشمند در سالن مجموعه آزادی  خواهیم بود.

سید محسن حسینی که فراگیری آواز و صدا سازی و ردیف را نزد حمیدرضا نوربخش از هفده سالگی آغاز کرده و تا کنون کنسرتهای بسیاری را در مقام خواننده برگزار کرده ، درباره وضعیت آواز در شرایط کنونی بیان داشت: موسیقی ایرانی در ذات خود همواره تأثیرگذار بوده و به دلیل ساختار منسجم و کاملش، می‌تواند برای مخاطب امروز همچنان تازه و نو جلوه کند. با این حال زمانهٔ معاصر و رویدادهای امروز این امکان را فراهم کرده که راه‌های جدیدی از این موسیقی کشف شود؛ راه‌هایی که با نور و رنگ تازه به گوش می‌رسند.

او ادامه داد: مخاطب امروزی می‌تواند با بهره‌گیری از تجربهٔ آهنگسازان، رهبران ارکستر و نوازندگان جوان، صدایی نو و امروزی از موسیقی ایرانی بشنود. ماهیت این موسیقی همچون سایر هنرهای اصیل ایرانی، سرشار از تازگی است؛ همان‌طور که در خوشنویسی، نگارگری و نقاشی سنتی، پایه‌ها و بنیان‌های محکم و قابل اتکایی داریم، هنرمندان ما نیز با استفاده از زبان کهن هنر، فضایی متفاوت و مدرن خلق می‌کنند و آن را به مخاطب امروز ارائه می‌دهند.

این خواننده افزود: کشف و شهود در ذرات موسیقی ایرانی نیازمند شعور، آگاهی و ظرافت است؛ چراکه این موسیقی می‌تواند از الگویی کهن به الگویی تازه و پویا تبدیل شود.

او درباره جذابیت و جذب مخاطب  توضیح داد: یکی از مهم‌ترین راه‌های آشتی دادن موسیقی ایرانی با مخاطب امروزی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های تازه در سازبندی و شیوهٔ خوانندگی است. اگر خوانندگان امروز، نحوهٔ اجرای خود را به سمت محوریت کلام هدایت کنند، می‌توانند ارتباط عمیق‌تری با شنونده برقرار کنند؛ چراکه دیگر درگیر فرم‌های پیچیده یا تحریرهای بیش از اندازه نخواهیم شد؛ فرم‌هایی که گاهی خارج از حوصلهٔ مخاطب هستند.

حسینی در خاتمه خاطر نشان کرد: در این رویکرد، استفاده آگاهانه و ظریف از متن و معنا، همراه با تنوع ریتمی در طول قطعه – مانند روایت یک داستان – می‌تواند تجربهٔ شنیداری متفاوت و جذابی ایجاد کند. همچنین، استفاده از تصنیف (با کیفیت فاخر و آغاز قدرتمند) همچنان جذابیت بالایی برای مخاطب امروز دارد. چنین مسیری، نه‌تنها وفاداری به ریشه‌های موسیقی ایرانی را حفظ می‌کند، بلکه امکان تجربهٔ اتفاقات تازه و پویا را نیز فراهم می‌آورد.