گروه معماری هنرآنلاین: کتاب حاضر رمانی درباره معماری و نمونه‌ای است که کمتر مشابه آن نوشته شده و مانند یک فیلم سینمایی سکانس‌هایی از رخدادهای زندگی خانواده لیبسکیند را شرح داده و تأثیر آن بر شکل‌گیری اَبَر آثاری چون موزه جنگ منچستر و بازسازی مرکز تجارت جهانی را نشان می‌دهد: «سنگ، فولاد، بتن، چوب و شیشه، ابزارهای من هستند. چالش پیش روی من، طراحی ساختمانی است که با مصالح بی‌زبان، سخن می‌گوید و داستان انسان‌ها را روایت می‌کند. معماری را نمی‌توان از زندگی، و زشتی‌ها و زیبایی‌های دنیای اطراف آن جدا کرد.»

برای هر هنرمندی «ایده» مهم‌ترین نقطه آغاز سفر در دنیای طراحی است و لیبسکیند به خواننده نشان می‌دهد که چگونه از دنیای اطراف می‌آموزد و آنچه را دیگران نمی‌بینند، کشف و به ساختمان تبدیل می‌نماید. خواندن این کتاب نه‌ تنها برای هنرمندان و معماران می‌تواند آموزنده باشد، بلکه فراتر از آن حاوی درس‌هایی از زندگی، تلاش و ایستادگی برای رسیدن به هدف است. داستان لیبسکیند به عنوان فرزند خانواده‌ای فقیر که از مصائب جنگ دوم جهانی گریخته و پس از سال‌ها تبعید و آوارگی، در آمریکا ساکن شده‌اند به ما می‌آموزد چگونه می‌توان از هیچ به همه‌چیز رسید و زمانی‌ که همه دنیا بر علیه شما متحد شده‌اند با قدرتِ معنا و ایده پیروز شد.

در مقدمه کتاب «دنیل لیبسکیند» با زیر عنوان ماجراهایی از زندگی و معماری آمده است: «این یک کتاب تخصصی معماری و یا بیوگرافی و معرفی آثار یک معمار مشهور نیست. «رمانی» است که به خواننده می‌آموزد چگونه به جهان زندگی بنگرد و از چیزها بیاموزد. خواندن این کتاب از چند جهت برای معماران و دانشجویان می‌‌توانند تاثیرگذار باشد، لیبسکیند به‌عنوان فرزند دو بازمانده هولوکاست، سال‌های زیادی از سفر و دربه‌دری در کشورهای مختلف را تجربه کرده و به دلیل وضعیت مالی و اجتماعی‌اش در آن دوران، در متقاعد کردن بانک‌ها و کارفرماها برای اجرای پروژه‌های پرهزینه و جاه‌طلبانه‌اش مشکلات بسیاری را از سر گذرانده است.»

این کتاب با یازده عنوان شامل «ریشه‌ها»، «حس مکان»، «نور»، «ساختمان»، «چهره‌ها»، «مایه حیات»، «طرح پیشنهادی»، «نیروی نامرئی»، «مصالح»، «ازدواج اجباری» و «ایمان» منتشر شده است.

کتاب « دنیل لیبسکیند» با زیر عنوان ماجراهایی از زندگی و معماری نوشته دنیل لیبسکیند با ترجمه نیما دیماری و شقایق جلالوند به شمارگان ۵۰۰نسخه با قیمت ۱۸۵هزار تومان از سوی انتشارات کسری منتشر شده است.