به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه تصویرشهر، مریم پیرکاری مدیرعامل این موسسه و هادی اسماعیلی مدیرعامل موسسه بهمن سبز با هدف بهبود و تقویت جریان توزیع آثار سینمای انقلاب اسلامی، تفاهم‌نامه‌ای را با موضوع هم‌افزایی و یکپارچه‌سازی ظرفیت‌های سینمایی امضا کردند.

اجرای این تفاهم‌نامه از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و به مدت دو سال آغاز خواهد شد. براساس این تفاهم‌نامه ظرفیت سالن‌داری طرفین در حوزه سینماداری یکپارچه می‌شود و طرفین متعهد می‌شوند تا تمامی ظرفیت‌های خود در حوزه سینماداری از قبیل سالن‌ها، دفاتر پخش، تجهیزات سخت‌افزاری، تبلیغات و کمپین، ظرفیت‌های تبلیغات محیطی، ارتباطات سازمانی، آمار و اطلاعات ارزیابی فروش را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

در این راستا با تشکیل شورایی ۵ نفره متشکل از هر دو طرف، تصمیم‌گیری‌ها پیرامون اجرای تفاهم‌نامه و برنامه توزیع آثار سینمایی در سینماهای تحت پوشش این دو موسسه به شکل یکپارچه صورت خواهد گرفت.

موسسه بهمن سبز وابسته به سازمان سینمایی سوره حوزه هنری با در اختیار داشتن ۱۷۶ پرده نمایش، بیش از ۳۰ درصد ظرفیت‌های سینمای ایران را در بردارد. سالن‌های نمایش مجموعه بهمن سبز در ۵۸ سینما از ۲۱ استان کشور در قالبی یکپارچه تحت عنوان «زنجیره سینمایی مهر» در حال فعالیت هستند. موسسه تصویر شهر نیز ۲۰ سالن سینمایی در ۴ پردیس سینمایی در پایتخت را در اختیار دارد.

امضای تفاهم‌نامه میان موسسه بهمن سبز بازوی سینماداری حوزه هنری انقلاب اسلامی و موسسه تصویر شهر که بازوی سینمایی شهرداری تهران محسوب می‌شوند، فضا و ظرفیت‌های تازه‌ای را در بخش توزیع آثار سینمایی در بازار اکران سینمای ایران شکل خواهد داد.