به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم و روز کارگر گفت: سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین جشنواره فرهنگی در منطقه از هفته آینده در محل مصلای تهران برپا خواهد شد و طبق پیش‌بینی‌ها شاهد حضور ۵ تا ۷ میلیونی بازدیدکنندگان در این نمایشگاه خواهیم بود.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه نظام یارانه‌ای خوبی برای خرید کتاب برای اقشار مختلف اعم از دانشجویان، اساتید، طلاب و... در نمایشگاه امسال تدارک دیده شده، گفت: وزارت فرهنگ در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دنبال افزایش چشمگیر چتر یارانه‌ای خرید کتاب است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در این دوره برای نخستین بار ۵۰۰ کتابفروشی‌ از طریق سامانه مجازی در نمایشگاه کتاب مشارکت دارند،تصریح کرد: از آنجا که برخی مواقع در خصوص فروش کتاب در نمایشگاه ها، مباحثی چون ضرر و زیان کتابفروشی های سطح شهر مطرح می‌شود، این اتفاق می تواند زیان احتمالی کتابفروشی ها را جبران کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به حضور  کشور تاجیکستان به عنوان کشور مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و افزود: در این دوره از نمایشگاه بیش از سه هزار ناشر داخلی و خارجی حضور خواهند داشت همچنین شاهد حضور وزرای فرهنگ کشورهای مختلف در زمان برپایی نمایشگاه در کشور خواهیم بود که امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری با برخی از این کشورها در دستور کار قرار دارد.

 وی در پایان گفت: ایجاد محیط پرنشاط برای عموم اقشار مختلف مردم با تمرکز بر حضور پرشور خانواده‌ها از اهداف اصلی برپایی سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.