به گزارش هنرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در یادداشتی تازه در صفحه شخصی خود در روبیکا چنین نوشته است: «مطالعه کتاب «خاطرات سفیر» را که واقعاً مناسب این روزهاست توصیه می‌کنم. خاطرات زندگی یک زن مسلمان که در مهد آزادی دنیا به خاطر حجاب محدود شده و از تحصیل در دانشگاه مد نظرش بازمانده و البته با بیان محکمش منطق قوی اسلام را به رخ همه می‌کشد. خوشحالم که خانم نیلوفر شادمهری، نویسنده این کتاب به عنوان رایزن فرهنگی ایران در فرانسه کارشان را شروع کردند تا به عنوان یک بانوی ایرانی زیبایی‌های فرهنگ و تمدن کشور عزیزمان را معرفی نمایند.»

«خاطرات سفیر» خاطرات خانم شادمهری از دوران دانشجویی است. او که برای درس خواندن به فرانسه رفته، در دانشگاه و خوابگاه با دانشجویانی روبه‌رو می‌شود که یا شناختی از اسلام ندارند یا شناخت‌شان درست و کامل نیست. شادمهری پیش از انتشار کتاب، رویدادهای روزانه‌ خود را در وبلاگی منتشر می‌کرد که همان روزها با استقبال کاربران همراه شده بود.

Safir

«خاطرات سفیر» روایتی است از زندگی یک زن مسلمان و چالش‌های پیش روی او در جهان غرب. این کتاب در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده و از جمله آثار پرمخاطب این ناشر است. «خاطرات سفیر» به تازگی به زبان عربی ترجمه و در لبنان منتشر شده است.