گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «زولپیدم» به تهیه‌کنندگی رامین جعفری و نویسندگی، طراحی و کارگردانی ارشیا نجیمی از 3 اردیبهشت ماه ساعت 19 در سالن شماره یک عمارت ارغوان روی صحنه است. بازیگران این نمایش ارشیا ‌نجیمی، شادمهر ‌محمدی، محمدرضا خلج، سپیده ‌فضل‌‌یاب، رضا ‌شاهی، نوشین ‌مینایی‌‌فرد، میلاد ‌شریف، رها ‌خورسندیان و حامد ‌خوشحال هستند.

ارشیا نجیمی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری «زولپیدم» گفت: ایده این نمایش را از سال‌ها پیش برای ساخت فیلم کوتاه در نظر داشتم اما تصمیم من بر آن شد تا این کار را به صورت نمایش روی صحنه آورم.

او درباره سبک و فضای اجرایی نمایش عنوان کرد: این اثر براساس کمدی موقعیت اما با زیرلایه نقد اجتماعی نسبت به وضعیت کنونی بنا شده است.

این کارگردان افزود: انتخاب مشاهیر در این نمایشنامه، کار دشواری بود چراکه نمی‌خواستم صرفاً در آن به افراد معروف بپردازم از این رو باید تحقیق و مطالعه بیشتری می‌کردم تا در وحله نخست این افراد در یک قرن زیست کنند و همچنین در دنیای واقعی به نوعی باهم در ارتباط بوده باشند و جذابیت نمایشی نیز داشته باشد.

نجیمی در ادامه یادآور شد: من در این مدت فعالیتم، چه در مدیوم تصویر چه تئاتر، همیشه علاقه به سبک سورئال داشتم و این کار هم نیز مستثنی نبوده است.

او درباره مدت زمان تمرین این نمایش اظهار کرد: این نمایش به مدت ۱۱ ماه تمرینات مداوم داشته است چراکه تمام تلاش من بر آن بوده تا کاری روی صحنه آورم که از کیفیت بالایی برخوردار باشد و به نظرم بهترین راه، تمرین است.

ارشیا نجیمی درباره زمان و مکان اتفاقات نمایش «زولپیدم» گفت: در این نمایش زمان و مکان مشخصی وجود ندارد و تلاش براین بوده تا بیشتر به نقد اجتماعی پرداخته شود.

او در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: امیدوارم که توانسته باشیم تماشاگرانی که کار را تماشا می‌کنند را از نظر کیفیت اثر راضی نگه داشته و حرف و هدف‌مان را به درستی منتقل کرده باشیم.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مشاوره کارگردان: محمدرضا غریب‌زاده، مجری طرح: آژانس تبلیغاتی اثر، دستیار کارگردان: علی ‌نوروزی، رضا ‌شاهی و فرامرز ‌وحید ‌یوسف‌‌نیا، مدیر اجرایی: حسین ‌عباسی، برنامه‌ریز: آوا ثنائی، طراح نور: رضا رضائی، طراح گریم: امیر ‌شرفی، مجریان گریم: نرگس ‌زارعی و فاطمه ‌رضائیان، طراح لباس: رها ‌خورسندیان، طراح صحنه: حسین ‌کاظمی، مدیر صحنه: محمدرضا ‌بن‌‌گلک، دستیار طراح‌صحنه: محمد پارسازارع، دستیار صحنه: آرنوشا بهزاد و مهکامه ‌تیشه، منشی صحنه: سپیده اخوی، موسیقی: همایون ‌قلیچ‌‌خانی و مجتبی خسروپور، طراح پوستر و گرافیست: امیرسپهر ‌کشفی، عکاس: امیرحسین ‌آبیار و مشاور امور رسانه: ناصر ‌ارباب.

در خلاصه داستان نمایش «زولپیدم» آمده است:  بیمارانی که بستری در تیمارستان هستند در طی اتفاقی به کمک هیتلر قصد فرار دارند اما به دلیل آنکه رئیس کل قصد دارد هیتلر را مرخص کند، موفق نمی‌شوند و به دلیل تلاش آن‌ها و کشمکش بین‌شان، بیماری‌شان درمان می‌شود و هیتلر بیمار می‌ماند. در داستانی موازی رئیس کل تیمارستان به قتل رسیده است و هرکدام قتل را گردن می‌گیرند. هر دو داستان به سمتی پیش می‌رود که تمام این اتفاقات کتاب جدید آگاتا کریستی است.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سامانه تیوال تهیه کنند.