به گزارش هنر آنلاین ، مجموعه درس گفتارهای زنده یاد سعید تشکری در قالب کتاب «طرح آهی از ماه» به‌تازگی توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) چاپ و روانه بازار نشر شده است.

این اثر مجموعه درس گفتارهای زنده یاد تشکری است که توسط خود ایشان در کارگاه‌های مختلف حوزه هنری تدریس شده است؛ اما جمع آوری تهیه و تنظیم آن با همدلی خانواده این مرحوم و شاگردان شأن از جمله رضا خوشه بست، ام البنین ماهر و سیما ذوالفقاری صورت گرفته است. از این جهت می‌توانیم بگوییم این اثر، اثری کاملاً بدیع است.

کتاب «طرح آهی از ماه» نخستین جلد مجموعه درس گفتارهای مرحوم زنده یاد سعید تشکری در حوزه رمان است که در آینده نیز سایر جلدهای این مجموعه در حوزه ادبیات دینی و نمایشی منتشر خواهد شد. در این جلد علاوه بر بررسی دروس استاد تشکری در کارگاه رمان حوزه هنری مشهد، سعی شده برای روشن سازی تمام مطالب با توجه به نیاز بحث و تکنیک ارائه شده، از گفت‌وگوهای آموزشی و تحلیلی، مقاله‌ها و حتی مصاحبه‌های مرحوم تشکری نیز استفاده شود.

در مقدمه کتاب آمده است که تاکید بر بسط و گسترش دروس تدریس شده خواسته قلبی شخص استاد بوده و ایشان به شدت معتقد بودند که تمامی نکات گفته شده در کارگاه‌ها باید توسط شاگردانشان گسترش خوب و مناسبی یابد. از این با اتکا به خواسته استاد تشکری هر بخش از دروس در منبعی حقیقی مورد بررسی قرار گرفته است، به گونه‌ای که نمونه عینی تکنیک تدریس شده در اثری از استاد پیاده شده تا هم آموختن این تکنیک برای دوستداران ادب و هنر تسهیل شود. به طور مثال وقتی از اقتباس حرفی به میان می‌آید، تک تک مباحث پیش رو در آثار متنوع استاد سعید تشکری مورد واکاوی قرار گرفته می‌گیرد.

سعید تشکری، نویسنده مشهور ایرانی، متولد سال ۱۳۴۲ در شهر قوچان، فعالیت خود را به عنوان نویسنده و کارگردان مطرح تئاتر و سینما، نویسنده مقالات در مطبوعات در حوزه ادبیات و هنر، داوری و منتقد جشنواره تئاتر فجر، چاپ آثار در حوزه رمان و ادبیات نمایشی، ساخت فیلم و نگارش سریال‌های تلویزیونی و نمایش‌نامه‌های رادیویی در سال ۱۳۶۰ شروع کرد. در ادامه هم‌زمان با خلق آثار هنری، به تدریس در حوزه ادبیات نمایشی و داستانی پرداخت. شاگردان زیادی را در حوزه هنر و ادبیات تربیت کرد و در جایگاه یکی از رمان نویسان تراز اول کشور در حوزه ادبیات دینی و انقلاب مطرح شد. در سال ۱۳۷۸ به عضویت کانون ملی منتقدان تئاتر و در سال ۱۳۸۰ به عضویت کانون جهانی تئاتر ITCA درآمد و جایزه‌ی سه دوره کتاب سال رضوی و کتاب سال شهید غنی‌پور، در سال‌های ۱۳۸۵، ۱۳۸۸و ۱۳۹۰ برای نگارش رمان «بارِ باران» و «مشکور» کسب کرد.

همچنین وی در طول عمر نویسندگی خود با انتشار بیش از ۱۰۰ اثر در قالب رمان، فیلمنامه، نمایشنامه و مقاله‌های ادبی کارنامه بسیار درخشانی از خود برجای گذاشت. برخی از آثار او از جمله «موقف»، «اوسنه گوهر شاد»، «آبی‌ها»، «غریب قریب» و … در انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

این کتاب در ۲۸۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.