گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: شاهین رهنما، نویسنده و شاعر با این توضیح که مجموعه شعر «کسی ساز باران نمی‌زد» را برای نوجو‌انان در دست انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: این کتاب که در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود قالب‌های چهارپاره و نیمایی را دربر می‌گیرد. در اشعار نیز به مسایل اجتماعی، عاشقانه و موضوع‌های دینی پرداخته‌ام.

او که داستان کوتاه «لپ‌تاپ پدر» را از مجموعه چهل‌جلدی (گل نجمه) برای چاپ به انتشارات به‌نشر سپرده، افزود: این مجموعه با توجه به احادیث امام رضا(ع) از سوی تعدادی از نویسندگان مکتوب شده است. این داستان را بر اساس حدیث «دوست هر انسانی عقل او و دشمنش نادانی اوست» نوشته‌ام.

رهنما که دو رمان و چند مجموعه شعر آماده انتشار دارد، ادامه‌داد: دو رمان «خوکچی» و «گشت و گذار در آرواره‌های نهنگ» و تعدادی مجموعه شعر برای مخاطب خردسال، کودک و نوجوان دارم ولی باید موقعیت چاپ آن پیش بیاید. 

او که پیش از این شعرهای بزرگسال سروده شده تا سال ۸۰ را با عنوان «سیب‌ها روی شاخه غمگینند» منتشر کرده، اظهارداشت: سه دفتر شعر در حوزه شعر بزرگسال آماده انتشار دارم «احتمال وارونگی هوا» عنوان یکی از این کتاب‌ها حاوی اشعار سپید است. کتاب دیگر مجموعه غزل با عنوان «غزل زرد» و دفتر سوم «غواص‌های عمق فنجان» است که اشعار نیمایی را دربرمی‌گیرد.

رهنما با این توضیح که بازار نشر به‌شکلی است که خیلی برای چاپ دغدغه ندارم، اضافه‌کرد: وقتی در فضای مجازی اثری را به اشتراک می‌گذارم در مقابل کتابی که چاپ می‌شود مخاطب بیشتری دارد. به هر حال این مسیر در جریان است به نوشتن و سرودن ادامه می‌دهم تا ببینم در آینده شرایط به چه شکلی پیش می‌رود. 

او شرایط نه‌چندان مطلوب بازار نشر و تیراژ اندک کتاب‌های شعر را دلیل عدم علاقه به رایزنی با ناشران و سپردن اثر به آن‌ها دانست و گفت: در شرایط فعلی بسیاری از کتاب‌ها در چرخه درست تولید و توزیع قرار نمی‌گیرند و با توجه به شمارگان اندک ۱۰۰۰ و ۵۰۰ جلد برای هر عنوان، کمتر کتابی فرصت عرض اندام پیدا می‌کند و خیلی زود به سمت فراموشی می‌رود. با توجه به نفوذ روزافزون رسانه‌های نوظهور، باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد. خوراک مناسب برای ذائقه‌های مختلف فراهم کرد و با تهیه کتاب‌های الکترونیکی مناسب به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کرد.

شاهین رهنما نویسنده و شاعر بیش از پنجاه عنوان کتاب است که جوایز فراوانی از جمله چند دوره جایزه جشنواره بین‌المللی شعر فجر، جایزه سال سلام، کتاب سال عاشورا، منتخب شورای کتاب کودک، جایزه قلم زرین و چهارمین دوره جایزه عباس یمینی شریف را به خود اختصاص داده است.