به گزارش هنر آنلاین ، براساس اعلام رسمی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود برای جایزه 2024 میلادی گلدن گلوب به تعداد داوران قبلی و اعضای دائمی، 128 نفر داور جدید اضافه خواهد شد تا مجموعاً 310 نفر برای بررسی و انتخاب آثار نظر دهند.

در اطلاعیه‌ای که این انجمن منتشر کرده آمده با افزوده شدن این تعداد داور جدید به هیئت داوری گلدن گلوب مجموعاً 310 داور از 76 کشور جهان حضور خواهند داشت که پس از بررسی و تبادل نظر درباره آثار طی دوره تعیین شده نسبت به اعلام منتخبین هشتاد و یکمین دوره جوایز که 7 ژانویه 2024 میلادی برگزار می‌شود، اقدام خواهند کرد.

لازم به یادآوری است که سال گذشته 103 نفر روزنامه‌نگار بین‌المللی جدید برای رای دادن در جوایز 2023 به اعضای گلدن گلوب افزوده شده بود که از گروه یاد شده 87 نفر برای انتخاب نامزدها و برندگان سال 2024 حضور دارند و اعضای جدید امسال هم به آنها افزوده خواهد شد تا در کنار 95 عضو دایم انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، شمار رای دهندگان دوره بعدی به 310 نفر برسد.

گفته شده با رای‌دهندگان جدید، تقسیم‌بندی نژادی و قومی رای‌دهندگان گسترش می‌یابد و 25 درصد رای‌دهندگان لاتین‌تبار، 14 درصد آسیایی، 10 درصد سیاه‌پوست، 9 درصد خاورمیانه‌ای و 42 درصد سفیدپوست خواهد بود و در میان گمانه‌زنی‌های اخیر دلیل تغییرات ایجاد شده را رسوایی قبلی نسبت به عدم تنوع نژادی در میان رای‌دهندگان مطرح شده است.

گلدن گلوب همچنین تلاش دارد تا شمار اعضای اصلی خود را هم افزایش دهد. جذب اعضای جدید تابستان صورت می‌گیرد. در اکتبر 2021 گلدن گلوب 21 عضو جدید دایمی پذیرفته بود.