به گزارش هنرآنلاین  به نقل از ورایتی، تقریباً تمام جزئیات درباره این سریال انیمیشن مخفی نگه داشته شده است، به غیر از این‌که خالقان سریال «چیزهای عجیب» یعنی برادران «دافر» از طریق کمپانی «Upside Down Pictures» تهیه‌کننده اجرایی این پروژه نیز هستند.

سریال «چیزهای عجیب» از زمانی که اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ پخش شد، ثابت کرده که یک موفقیت جهانی و یکی از محبوب‌ترین سریال‌های اوریجینال نتفلیکس است. خبر ساخت فصل پنجم و نهایی این سریال نیز فوریه ۲۰۲۲ منتشر شد.

به‌عنوان یکی از موفق‌ترین سریال‌های طولانی‌مدت در نتفلیکس، سریال «چیزهای عجیب» از یک داستان شهری کوچک درباره یک پسر گمشده و ارجاعات دهه ۸۰، به یک سریال علمی تخیلی ترسناک و بسیار تاریک‌تر و اکشن تبدیل شده است که شامل تاسیسات مخفی دولتی و دخالت نظامی برخی کشورها می‌شود.

در کنار داستان‌های بلندپروازانه، بودجه چشمگیر ۳۰ میلیون دلاری برای هر قسمت این سریال در نظر گرفته شده که آن را به یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های تاریخ تبدیل کرده است. تنها هزینه ساخت فصل چهارم این سریال ۲۷۰ میلیون دلار اعلام شده است.

برادران «دافر» پیش‌تر از ساخت یک دنباله مستقل برای سریال «چیزهای عجیب» و همچنین اقتباسی نمایشی از آن خبر داده بودند که قرار است در تئاتر وست‌اِند لندن به روی صحنه برود.