به گزارش هنر آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: تقویت و توانمندسازی هسته های خودجوش مردمی و فعالان فرهنگی و قرآنی و هنری استان، توسعه کمی و کیفی زیرساختها و تجهیزات و امکانات فرهنگی و هنری استان، ارتقاء فرهنگ عمومی و ترویج سبک زندگی اسلامی و ارزش های دینی و اخلاقی، پاسداشت و نشر ارزش ها و دست آوردهای انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت هویت ملی با حفظ فرهنگ و رسوم و هنرهای اصیل بومی و منطقه ای راهبردهای ۵ گانه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: توانمندسازی همکاران اداری و هنرمندان، تکمیل تالار شهر اردبیل، تکمیل فرهنگ سراهای شهرستانها، مرمت و بازسازی برخی از ساختمان های فرهنگی و هنری استان، به‌روزرسانی تجهیزات مورد نیاز فرهنگی و هنری، همکاری در برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان، اجرای برنامه هایی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های این اداره کل است.

رجبی با اشاره به قول مساعد استاندار محترم و مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جهت تامین اعتبار لازم برای عملیاتی شدن برنامه های اداره کل، اظهار داشت: اولویت‌بندی‌های لازم جهت مدیریت بهینه منابع مالی اختصاص یافته استانی و کشوری بصورت منصفانه در بین معاونت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: نقشه راه فرهنگی استان با عنوان برش استانی در راستای برنامه مهندسی فرهنگی کشور بصورت علمی برای شناسایی مسئله ها، چالش ها، ظرفیت ها، برنامه ها، راهبردها و راهکارها با همکاری دفتر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سایر دستگاه‌های دخیل ترسیم شده است.

رجبی افزود: برنامه برش استانی با رویکرد اولویت بندی مسائل فرهنگی استان اردبیل و اثربخشی بیشتر برنامه ها، مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان می باشد که با تکمیل و تصویب نهایی در این شورا در سفر ریاست محترم جمهوری به استان رونمایی خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه کارگروه های ویژه و تخصصی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره مرزداران و کنگره شعر حریم ولی در سال گذشته بازخورد مناسبی داشت و در سال جدید نیز برگزار خواهند شد.