به گزارش هنرآنلاین، انتشارات خط مقدم کتاب «سیمای ارتش»، دربردارنده خاطرات رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران از دفاع مقدس را به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی منتشر و برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب تهران توزیع می‌کند.  

کتاب «سیمای ارتش» تلاش دارد با بهره‌گیری از تجربیات و خاطرات جمعی از فرماندهان ارتش از جمله سرلشکر حسین لشکری، ناخدا یکم هوشنگ صمدی، سرهنگ خلبان فضل‌الله جاویدنیا و رزمندگان لشکرهای ۹۲ زرهی، ۲۱ حمزه، ۱۶ زرهی قزوین و دیگر لشکرها و تیپ‌های نیروهای زمینی، دریایی و هوانیروز ارتش به نقش و کارکرد آن در هشت سال جنگ تحمیلی بپردازد.  

در معرفی این اثر آمده است: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، از طولانی‌ترین جنگ‌های متعارفِ قرن چهاردهم هجری و دومین جنگ طولانی این قرن، پس از جنگ ویتنام، و یک جنگ عمومی و بین‌المللی علیه ملت و کشور ایران بود. ارتش جمهوری اسلامی ایران در این جنگ هشت‌ساله، در کنار خسارت‌ها و سختی‌ها و مشکلاتی که دید، با دلاورمردی و مقاومت و ایثارگری، حماسه‌های جاودانی به یادگار گذاشت. در این حرکت حیاتی، فواید و منافع بزرگی قابل شهود است که یکی از آن‌ها پیروزی ایران در جنگ و نمایش قدرت نظامی ایران برای دشمنان کشورمان بود؛ نمایش قدرتی که تا امروز، توان حمله به ایران اسلامی را از تمام دشمنان ایران گرفته است.

کتاب «سیمای ارتش» توسط انتشارات خط مقدم در ۲۲۴ صفحه به زودی منتشر می‌شود.  

کتاب «تنها نمان»، اثر طیبه نجفی از دیگر آثاری است که انتشارات خط مقدم برای نخستین‌بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد کرد. این اثر روایتگر خاطرات مریم امجدیان، همسر شهید مدافع حرم، ابوذر امجدیان است که در مجموعه «همسران» این انتشارات به چاپ خواهد رسید.

این کتاب با زبانی داستان‌گونه، زندگی راوی را روایت می‌کند. کتاب از اوایل جوانیِ راوی کتاب آغاز می‌شود و از چگونگی آشنایی و ازدواج راوی با شهید امجدیان می‌گوید، از دوران عاشقی پنج ساله و مدت زندگی در کنار مردی که همسرش را عاشقانه دوست داشته است، اما دفاع از حرم حضرت زینب(س) دلیلی می‌شود که از عشق چندین و چندساله بگذرد.

در کتاب «تنها نمان» لابه‌لای خاطرات مریم امجدیان، مخاطب با خصوصیات اخلاقی شهید آشنا می‌شود و کسی را پیش‌روی خود می‌بیند که در عین عاشقی و شیطنت‌ها، همه هم و غمش، دفاع است اما به گونه‌ای رفتار می‌کند که تا روز اعزام نیز کسی از اعضای خانواده‌اش مطلع نمی‌شوند.