گروه سینمایی هنرآنلاین: بهترین فیلم چهلمین جشنواره فیلم فجر و نخستین تجربه کارگردانی حجازی‌فر یک نسخه تلویزیونی هم دارد و گفته می‌شود در آینده نزدیک قرار است در شش هفت قسمت روی آنتن شبکه یک برود. فیلم داستان برشی از زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری است و البته نسخه سینمایی «موقعیت مهدی» با سریال آن تفاوت‌های اساسی دارد.

پس از کامیابی خیره‌کننده در جشنواره سال گذشته که با رکوردشکنی در تعداد نامزدی سیمرغ بلورین همراه بود، «موقعیت مهدی» از آخرین هفته‌های اسفند در اکران نوروز ۱۴۰۱ روی پرده سینماها رفت و از همان روزهای نخست وارد گروه پرفروش‌ها شد. حالا هم که ۱۲ هفته از نمایش عمومی فیلم می‌گذرد، تماشاگران در گوشه و کنار ایران همچنان برای دیدن آن به سالن‌های تاریک می‌روند. تازه‌ترین آمار فروش نشان می‌دهد «موقعیت مهدی» در اکران سینماها و نمایش‌های سیار ۱۴ میلیارد تومان فروخته تا لقب «پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدسی تاریخ سینمای ایران» را از آن خود کند.

بر اساس آنچه مرکز سیمافیلم (تهیه‌کننده فیلم) همین یکی دو روز پیش اعلام کرد، «موقعیت مهدی» جایگاه خود را تا نیمه‌های خردادماه ۱۴۰۱ بین پنج فیلم پرفروش گیشه حفظ کرده و تاکنون ۴۰۵ هزار تماشاگر در سینماها و ۱۳۰ هزار بیننده در اکران‌های سیار داشته تا در مجموع با ۵۳۵ هزار مخاطب یک رکورد تاریخی به نام خود ثبت کرده باشد.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما پیش‌تر درباره نظر رهبر معظم انقلاب درباره «موقعیت مهدی» چنین نوشته بود: «فیلم عالی بود. پر از نکته‌های دقیق و روایت درست... شخصیت شهیدان باکری خصوصا محور فیلم که آقامهدی است به درستی و با ظرافت تصویر و روایت کرده است. این از آن فیلم‌هایی است که آدم دوست دارد تا تمام شد باز هم دوباره ببیند. از تمام عوامل، دست‌اندرکاران ساخت این اثر بسیار خوب، کارگردان و تهیه‌کننده تشکر و قدردانی باید کرد.»