گروه سینمایی هنرآنلاین: «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس که از همان روزهای ابتدایی جشنواره امسال صدرنشین آرای مردمی بود، همچنان این رده را برای خود نگه داشته است اما نمایش «موقعیت مهدی» در برج میلاد و بازتاب‌های خوب و مثبت آن در رسانه‌ها موقعیت نخستین تجربه کارگردانی هادی حجازی‌فر را در جدول رده‌بندی گزینه‌های بردن سیمرغ بلورین فیلم برگزیده مردم بسیار بهتر کرده است.

در شرایطی که شاید نامزدهای چهلمین جشنواره فیلم فجر کمتر از 24 ساعت دیگر معرفی شوند، شمارش آرای فیلم محبوب مردم تا آخرین ساعت‌های منتهی به مراسم اختتامیه ادامه می‌یابد و احتمال دارد تا آن زمان «موقعیت مهدی» بتواند امتیازهای خود را به «ملاقات خصوصی» برساند. تا عصر امروز چهارشنبه بیستم بهمن‌ماه فیلم شمس با میانگین امتیاز 4.47 صدرنشین است و بخت اول بردن سیمرغ بلورین فیلم برگزیده مردم و پروژه جنگی حجازی‌فر با میانگین 4.41 پس از آن قرار دارد.

«علفزار» با امتیاز 4.34، «شادروان» با 4.1، «مرد بازنده» با 3.93 و «نگهبان شب» با 3.77 دیگر فیلم‌های محبوب مردم در جشنواره فیلم فجر امسال بوده‌اند. این در حالی است که «ملاقات خصوصی» در فروش گیشه هم یک میلیون بیش از «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان فروخته و با 804 میلیون تومان چشم به درخشش در اکران عمومی دوخته است.

نمایش «موقعیت مهدی» در برج میلاد و رسیدن نواهای خوش از خانه جشنواره فیلم فجر درباره این فیلم به گوش سینمادوستان جایگاه آن را در دو جدول آرای مردمی و فروش عمومی بسیار بهتر کرد. ضمن اینکه مسعود فراستی هم در نقد شب گذشته خود در برنامه تلویزیونی «هفت»، فیلم مهدویان را یکی از سه فیلم برتر تاریخ سینمای دفاع مقدس ایران لقب داد.