به گزارش هنر آنلاین  به نقل از سایت جایزه، جوایز سالانه آنسفیلد-وولف ۲۰۲۳ که جویس کرول اوتس از داوران آن بود، برندگان خود را شناخت. این جایزه هر سال به بررسی بهترین آثاری که در زمینه تبعیض نژادی نوشته می‌شوند می‌پردازد.

در زمینه رمان «اسب» نوشته جرالدین بروکس استرالیایی به عنوان برنده انتخاب شد. بروکس ۶۷ ساله با نهمین کتاب خود رابطه بین یک اسب مسابقه‌ای پیش از جنگ آمریکا و پرورش دهنده‌اش را تصویر می‌کند. این رمان در دوره‌های زمانی متفاوت ۱۸۵۰، ۱۹۵۰ و ۲۰۱۹ می‌گذرد. بروکس در سال ۲۰۰۶ با «مارس» برنده جایزه پولیتزر شده است.

در بخش داستان لان سامانتا چانگ با «آشوب خانواده» به عنوان بهترین اثر انتخاب شد. چانگ ۵۸ ساله در این کتاب که به نوعی بازآفرینی طنز «برادران کارامازوف» داستایوسکی محسوب می‌شود داستانش را از زاویه یک خانواده ناکارآمد چینی-آمریکایی روایت می‌کند. آنها صاحب یک رستوران هستند و عجله دارند رویای آمریکایی خود را محقق کنند. چانگ فارغ‌التحصیل دانشگاه ییل و هاروارد است.

در بخش غیرداستانی متیو اف.دلمونت با «نیمه آمریکایی: داستان حماسی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار مبارز در جنگ جهانی دوم در داخل و خارج کشور» به عنوان برنده انتخاب شد. این مورخ ۴۵ ساله به بررسی کمک‌های حیاتی سیاه‌پوستان چه مرد و چه زن در طی جنگ جهانی دوم پرداخته است. هیات داوران گفته‌اند این کتاب درگیری آمریکای فاشیست و درگیری آمریکای سفید را در برابر آمریکای سیاه و نحوه تعلق انسان‌ها به ائتلاف‌های چندگانه نشان می‌دهد و اینکه چگونه شناخت این تضادها می‌تواند به تغییرات اخلاقی و تاریخی منجر شود. دلمونت تحصیل کرده دانشگاه هاروارد و استاد تاریخ است.

در بخش شعر سعید جونز برای «زنده در انتهای جهان» به عنوان برنده انتخاب شد. این شاعر ۳۷ ساله در سال ۲۰۱۴ فینالیست جوایز حلقه منتقدان ملی کتاب بود و با کتاب خاطراتش با عنوان «چگونه برای زندگی خود می‌جنگیم» در سال ۲۰۱۹ برنده جایزه کرکوس شد. «زنده در انتهای جهان» دومین مجموعه شعری وی و شامل ۴۶ شعر است که از قول هیات داوران یادآوری دردناکی از یک سیاه‌پوست است که نمی‌تواند بدون فکر کردن به زندگی، زندگی کند؛ از خشونت پلیس گرفته تا کوچک‌ترین واکنش‌های متعصبانه.

در جوایز امسال شارلین هانتر–گالت ۸۱ ساله نیز جایزه یک عمر دستاورد را گرفت. وی روزنامه‌نگار و اولین نویسنده سیاهپوست بود که در برنامه «گفت‌وگوی شهر» شرکت کرد. وی روزنامه‌نگار نیویورکر، نیویورک تایمز و تاسیس کننده دفتر روزنامه نیویورک تایمز در محله هارلم بود. وی بعدها خبرنگار ارشد ان‌پی‌آر در آفریقا و سی‌ان‌ان در ژوهانسبورگ هم شد.