به گزارش هنر آنلاین ، افشین شحنه‌تبار درباره نمایشگاه کتاب گفت: این نمایشگاه در طول پنج روز برگزار شد و یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب به زبان فراسه است. می‌توان گفت نمایشگاه کتاب ژنو بعد از نمایشگاه کتاب پاریس، معتبرترین و مهم‌ترین رویداد در حوزه کتاب زبان فرانسه است. این نمایشگاه در یکی از بزرگترین سالن‌های نمایشگاهی کشور سوئیس در شهر ژنو برگزار شد و ناشران فرانکوفون (ناشران کشورهای فرانسه، سوئیس و بلژیک ) از آن استقبال کردند.

مدیر انتشارات شمع و مه با بیان اینکه این انتشارات برای نخستین بار به شکل مستقل در این نمایشگاه حضور داشت، ادامه داد: انتشارات شمع و مه با بیش از ۴۰ عنوان کتاب درباره ایران و بیش از ۲۰ عنوان کتاب‌های رمان بزرگسال ترجمه از فارسی به زبان فرانسه در این نمایشگاه حضور داشت. از مهم‌ترین این کتاب‌ها می‌توان به آثاری از هوشنگ مرادی کرمانی، افشین یداللهی، هادی تقی‌زاده شیوا ارسطویی نادر ابراهیمی، محمدعلی موحد (کتاب هیاهو بر سر هیچ) و... اشاره کرد..

او افزود: این انتشارات با تمرکز برای معرفی فرهنگ و معماری ایرانی، دو نشست در نمایشگاه ژنو برگزار کرد. علاوه بر نشست‌ها و سخنرانی‌ها، برنامه‌ای فرهنگی توسط هنرمند چیره دست سوئیسی نوازنده ساز رُباب انجام شد. امسال تمرکز انتشارات شمع و مه بر روی آثاری بود که به صورت مشترک با محققان دانشگاه پلیتکنیک لوزان سوئیس بر روی معماری ایران کار کرده بودند و در قالب دو عنوان کتاب با نام‌های معماری ایرانی و همچنین کتاب نقش آرایه‌های ایرانی و اسلامی در هنر ایران منتشر شد.

 

شرکت در نمایشگاه کتاب و همکاری با دانشگاه‌ها برای معرفی فرهنگ ایران

به گفته شحنه‌تبار، انتشارات شمع و مه بر اساس برنامه‌ریزی‌های هر ساله در بیشتر نمایشگاه‌های بزرگ دنیا مانند نمایشگاه کتاب، پاریس، لندن، فرانکفورت، نیویورک، گوادالاخارا در مکزیک، سئول، بارسلن، مادرید، مسکو و پکن شرکت می‌کند.

مدیر انتشارات شمع و مه درباره اقدامات این انتشارات توضیح داد: در کنار شرکت در نمایشگاه‌های کتاب، این انتشارات در نظر دارد در برنامه‌هایی در دانشگاه لندن، پلی تکنیک لوزان، دانشگاه سوربن پاریس، داتشگاه استراسبورگ، و چندین دانشگاه بزرگ دیگر مانند دانشگاه کراکوف لهستان شرکت کند و در نتیجه این همکاری‌ها هر ساله برنامه‌هایی برای معرفی ادبیات و فرهنگ ایران انجام بدهد.