به گزارش هنرآنلاین، اجرای این مراسم بر عهده سیدجواد هاشمی بود که گفت: شهرام عبدلی جزو نوادر و چهره‌های هنری کشور بود که عمیق اندیش بود و فکر می‌کرد. یک نویسنده تمام عیار که شاید توانایی‌ها و استعدادهایش در پس بازیگری پنهان شده بود، او آدم بزرگی بود و حیف خداوند گلچین، گل‌ها را می‌چیند. 

وی افزود: شهرام عبدلی بیش از خود، غصه دیگران را می‌خورد. شاید این همه درد جمع شد و او امروز بین ما نیست. شهرام با همه بزرگی‌اش همه حقش را از دایره سینما نگرفت. او خیلی بزرگ‌تر از آن چیزی بود که مردم در قاب تصویر می‌دیدند. شهرام نویسنده خوب، عمیق و آدم با مطالعه، انسان شریف و دوست داشتنی بود.

کوروش سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز گفت: ۲۰ سال است شهرام عبدلی را می‌شناسم و معرفت، سخت‌کوشی و دلسوزی به مردم را هیچ جا به اندازه او از کسی ندیدم. شهرام عاشق پدر بود و انسانی که عاشق پدر است آدم شریفی است و این قدرشناسی را فرزندان شهرام می‌دانند.

سلیمانی خطاب به فرزندان شهرام عبدلی گفت: پدر شما سربلند و با افتخار بود. مانند شهرام کم داریم کسی که اگر نتوانست کار کند سراغ نوشتن رفت، کارگردانی و تدریس کرد و شرافت هنر را به چیزی نفروخت.

میرطاهر مظلومی که همبازی شهرام عبدلی در سریال «آسوده باش» و تا آخرین لحظه کنار او بود گفت: پروژه ۱۴۰ نفری ما تک به تک در حرم امام رضا(ع) شهرام را بدون استثنا دعا می‌کردند و کارگردان و تهیه‌کننده هر ساعت و ثانیه در تکاپو بودند. اما پروژه ما «آسوده باش» بود و تنها کسی که آسودگی واقعی نصیبش شد شهرام بود.

ایرج راد، رئیس هیات مدیره خانه تئاتر هم در بخشی از مراسم تشییع پیکر مرحوم شهرام عبدلی گفت: تمام کسانی که شهرام عبدلی را از نزدیک می‌شناختند شیفته اخلاق، رفتار و مشی و معرفت او بودند. شهرام را که در خیابان می‌دیدید به شما لبخند می‌زد و لبخند به لب داشت.

وی افزود: هر کدام از هنرمندان مشکلات متعددی دارند و ما در جایگاه این صنف می‌دانیم چه می‌کشند و چه ناملایمت‌هایی را تحمل می‌کنند و چقدر در مقابل مسوولیتی که آنها را در مقابل جامعه قرار داده وفادار هستند تا اثری را ارائه کنند که جامعه را متاثر از خود کند.

محمدمهدی عسگرپور، مدیر عامل خانه هنرمندان ایران در این مراسم گفت: شهرام عبدلی به شدت سخت‌کوش و خوش‌نام بود و برای کاری که انجام می‌داد ارزش قائل بود. مجالسی مانند این مجلس که در خانه سینما یا خانه هنرمندان برگزار می‌شود مجالس تذکر و ذکر است و در آنها گرد هم می‌آییم تا تذکر دهیم.  

عسگرپور گفت: ارزش هنرمندان به ویژه در فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند بیشتر خود را نشان می‌دهد. بسیاری از هنرمندان صاحب‌نام که از دنیا رفته‌اند و آثارشان همچنان باقی‌است برای نسل های بعد به عنوان افراد زنده تلقی می‌شوند.

شهرام عبدلی، بازیگر سینما و تلویزیون که از جمعه ۲۹ بهمن به علت خونریزی مغزی به کما رفته بود، روز شنبه ۶ اسفند در بیمارستان قائم مشهد درگذشت. این بازیگر ۴۶ ساله برای بازی در سریال «آسوده باش» به کارگردانی حسن حج‌گذار در مشهد به سر می‌بُرد.