سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "سه سال، ۲ ماه، ۲۸ روز (وقایع اتفاقیه)" به نویسندگی علی موسویان و کارگردانی شهرام عبدلی از 8 اسفندماه ساعت 21 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و بازیگران آن مریم معصومی، سولماز غنی، نصرت میرعظیمی، علیرضا ناصحی، بهناز بستان‌دوست، افشین غیاثی، علی بنایی، مهدی قمر، شهرام عبدلی، محمدرضا شیرخانلو، مختار صاعقی و سیروس اسنقی هستند.

شهرام عبدلی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره انتخاب و اجرای این نمایشنامه از علی موسویان گفت: همواره ماجرای قتل امیرکبیر یکی از علاقمندی‌های من بوده است و در این راستا طرحی را که در ذهن داشتم با علی موسویان مطرح کردم و او نمایشنامه "سه سال، ۲ ماه، ۲۸ روز (وقایع اتفاقیه)" را به خوبی نوشت. این نمایش نگاه و رویکری امروزی به ماجرای قتل امیرکبیر دارد.

او در ادامه درباره میزان وفاداری‌اش به نمایشنامه در اجرا خاطرنشان کرد: هیچ وقت در آثاری که به روی صحنه آورده‌ام کاملاً وفادار به متن نبوده‌ام و تغییراتی را ایجاد کرده‌ام.

این بازیگر و کارگردان با اشاره به اینکه تمرینات این نمایش دو ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش عنوان کرد: این اثر متنی ایرانی است که در اجرا، فضای تئاتر کاملاً کلاسیک را دارد و با رویکردی امروزی با نگاه طنز و هجو به داستان اجرا می‌شود.

عبدلی درباره طراحی صحنه این نمایش یادآور شد: سعی کرده‌ایم طراحی صحنه کاربردی و چند وجهی باشد و از فرمی به فرم دیگر تبدیل شود و طراحی یک صحنه برای صحنه بعد کاربرد داشته باشد.

او درباره فضای موسیقی این نمایش اظهار کرد: موسیقی به صورت زنده و با استفاده از 10 تا 12 ساز همچون تار، گیتار برقی، فلوت، کمانچه، درام و ... بر روی صحنه نواخته می‌شود.

شهرام عبدلی در پایان صحبت‌هایش گفت: به نظرم در این روزها که مردم در تکاپوی آخر سال هستند تماشای چنین اثری که فضای شاد و مفرحی دارد ضمن اینکه در خط داستانی آن پیام‌ها و حرف‌هایی وجود دارد، بسیار مناسب است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: ریحانه بوالحسنی، مجری طرح: حامد صلح میزرایی، دستیار کارگردان و بازیگردان: مریم افشاری، مدیر تولید: ناصر صوفی و مهدی قمر، طراح صحنه و نور: علی شایانفر، طراح لباس: مهناز نوروزی، طراح گریم: سیدجلال موسوی، طراح موسیقی (تولیدی): میرامیر میری،

طراح گرافیک و تبلیغات گرافیک موشن: بهرام رامه، عکاس: زهرا بوالحسنی و سعید سعیدی و گرافیک و تبلیغات موشن: بهرام رامه.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.