گروه معماری هنرآنلاین: نمایشگاه دوسالانه معماری ونیز امسال به مدیریت روبرتو سیکوتو از ۲۰ می آغاز به کار می‌کند و تا ۲۶ نوامبر ادامه خواهد داشت.

در نمایشگاه بین‌المللی معماری دوسالانه ونیز که امسال با عنوان «آزمایشگاه آینده» نام دارد، ۶۳ غرفه ملی و ۸۹ شرکت‌کننده از  جهان حضور دارند که بیشترین سهم مربوط به قاره آفریقا خواهد بود. ۲۷ غرفه در جیادرینی، ۲۲ غرفه در آرسناله و ۱۴ غرفه در مرکز شهر میزبان بازدیدکنندگان است.

در بخش ملی نیز ۶۱ کشور با پاویون اختصاصی در این رویداد هنری حضور دارند و کشور نیجریه برای نخستین بار مهمان دوسالانه معماری ونیز است و پاناما غرفه مستقل خود را خواهد داشت. ایران امسال در دوسالانه معماری ونیز غایب است.

Untitled

این دو سالانه با میانگین سنی ۴۳ سال برای شرکت‌کنندگان و ۳۷ سال برای کیوریتورها کاهش یافته است که جوان‌ترین آن‌ها ۲۴ سال دارد.

لزلی لوکو، کیوریتور هیجدهمین دوسالانه معماری ونیز، گفته است: «برای اولین بار در تاریخ، کانون توجه آفریقا و دیاسپورای آفریقایی، آن فرهنگ سیال و درهم تنیده مردم آفریقایی تبار که اکنون در سراسر جهان پراکنده است، قرار گرفته است. چه می‌خواهیم بگوییم؟ اگر کسی نتواند آن را تصور کند، ساختن دنیای بهتر غیرممکن است.»

برای اولین بار درمجموعه آرسناله، پروژه‌های ویژه کیوریتور به اندازه سایر گروه‌ها بزرگ است. نمایشگاه‌ها آثارجوانان آفریقایی و دیاسپورایی را به نمایش می‌گذارند که مستقیماً با موضوعات دوگانه این نمایشگاه یعنی استعمارزدایی و کربن‌زدایی مرتبط است.

بیش از هزار روزنامه‌نگار رویدادهای مرتبط با دوسالانه معماری ونیز را پوشش خواهند داد.

ونیز