گروه معماری هنرآنلاین: امارات امسال برای دهمین بار در دوسالانه معماری شرکت کرده و موضوع و شعار اصلی این دوره هم که تا ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱ ادامه دارد، «ما چگونه کنار هم زندگی می‌کنیم؟» است. هیات داوران شیر طلایی در تقدیر از پروژه «تالاب» چنین گفت: «پاویون امارات به بازدیدکنندگان ارتباط میان ضایعات و تولید را نشان داد و به آنها یادآوری کرد امکان‌های تازه سازندگی در ارتباط میان مهارت و فناوری‌های نوین وجود دارد.»

امسال بیش از ۶۰ کشور با پاویون‌های خود در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز حضور دارند، از جمله امارات با «تالاب» که نمایشگاه‌گردان و هماهنگ‌کننده آن وائل العوار اماراتی و کنیچی تراموتو ژاپنی هستند. بازدیدکنندگان با حضور در پاویون امارات با ایده‌هایی نو درباره سیمان‌های دوستدار محیط زیست آشنا می‌شوند که علاوه بر آلاینده نبودن، می‌توانند دوام و استحکام را برای ساختمان‌های نسل آینده ارمغان بیاورند.

Wetland

نوره الکعبی، وزیر فرهنگ و جوانان امارات در واکنش به اهدای جایزه شیر طلایی دوسالانه معماری ونیز به پاویون امارات در صفحه رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «این جایزه سندی است بر استعداد و نبوغ مهندسان ما.» خانم الکعبی ماه می گذشته همزمان با افتتاح پاوین امارات در دوسالانه معماری ونیز گفته بود: «این نمایشگاه فرصتی است ویژه و استثنایی که روایت‌های خودمان را از ایده‌های اماراتی تشریح کنیم.»