گروه معماری هنرآنلاین: «خشکی فراوان» عنوان مجموعه تحقیقاتی است که در غرفه ملی امارات متحده عربی در هجدهمین دوسالانه معماری ونیز به نمایش گذاشته می‌شود. کیوریتوری این غرفه را فیصل طباره؛ دانشیار و استاد معماری در کالج معماری، هنر و طراحی در دانشگاه آمریکایی شارجه بر عهده دارد.

«در، با و برای مناطق خشک وبیابانی» عنوان پروژه کشور امارات متحده عربی در هجدهمین دوسالانه معماری ونیز است.

موضوع دوسالانه امسال «آزمایشگاه آینده» است که در مناطق مختلف اطراف ونیز برگزار می‌شود. در همین راستا، غرفه امارات متحده عربی به بررسی چگونگی استفاده از شیوه‌های فناوری‌های آینده و معاصر در محیط ساخته شده که می‌توانند در مناطقی مانند تپه‌ها، فلات‌های بیابانی و دشت‌های ساحلی ادغام شوند، می‌پردازد.

فضای غرفه به بازتابی از این نوع زمین ها تبدیل می‌شود که محیطشان دارای ویژگی‌های فضایی، مادی و تاکتیکی محیط‌های خشک خواهد بود. در واقع این ویژگی‌ها پس‌زمینه‌ای برای شبیه‌سازی‌های مختلف معماری است که به بررسی حالت‌های آینده ساختمان در، با و برای این زمینه‌ها می‌پردازند.

Untitled

سه حوزه ساخت و ساز در خشکی، ساخت و ساز با خشکی و ساخت و ساز برای خشکی  در این نمایشگاه مورد بررسی پژوهشگران قرار خواهد گرفت. کیوریتور نمایشگاه به طور خاص به این موضوع اشاره کرده است که این تحقیق تلاشی مشترک برای درک این موضوع است که چگونه امارات متحده عربی و هر کشور دیگری با بحران‌های آب و هوایی مشابه می‌توانند در آینده به حل تنوع زیست محیطی بپردازند. هدف از برگزاری این نمایشگاه در چارچوب دوسالانه معماری، داشتن گفتمان باز و تبادل جهانی ایده‌هایی است که راه‌حل‌هایی برای آینده ارائه دهند.

همراه با این نمایشگاه، نشریه‌ای با عنوان «سفرنامه» منتشر می‌شود که توسط فیصل طباره کیوریتور پاویون امارات و میثا المازرویی فارغ التحصیل دانشگاه کلمبیا و بنیانگذار مجله WTDویرایش شده است

هجدهمین دوسالانه معماری ونیر با عنوان «آزمایشگاه آینده» در جیاردینی، آرسناله و مناطق مختلف اطراف ونیز تا ۲۶ نوامبر ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.