گروه معماری هنرآنلاین: هجدهمین دوسالانه معماری ونیر با عنوان «آزمایشگاه آینده» در جیاردینی، آرسناله و مناطق مختلف اطراف ونیز از ۲۰ می تا ۲۶ نوامبر ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

پاویون دانمارک با عنوان «مناظر ساحلی آینده» راه‌حل‌های طراحی مبتنی بر طبیعت را برای کاهش چالش‌های جهانی مانند بالا آمدن سطح دریا، سیل و طوفان را در  دوسالانه معماری ونیز برجسته می‌کند.

تیم نمایشگاه بر اساس همکاری بین شرکت معماری منظر Schønherr، محققان، هنرمندان، سازمان‌های تجاری دانمارکی و موسسات علمی شکل گرفته است. موضوع انتخاب شده پاویون دانمارک با موضوع کلی دوسالانه با عنوان «آزمایشگاه آینده» مطابقت دارد.

هدف این غرفه ارائه اصول و راهکارهایی به بازدیدکنندگان است که در آن‌ها می‌توان از طبیعت برای حفاظت از سواحل و سازگاری با آب و هوا استفاده کرد. در طول نمایشگاه، این پاویون مجموعه‌ای از سناریوهای آینده را به نمایش می‌گذارد که چگونه خط ساحلی کپنهاگ می‌تواند از این راه حل‌های طراحی برای انطباق با چالش‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی استفاده کند.

ژوزفین میچائو درباره طراحی پاویون گفته است: «ما در میانه عصر آنتروپوسن هستیم. انسان‌ها در بسیاری از بحران‌هایی که امروزه با آن روبرو هستیم از جمله بحران تنوع زیستی، بحران آب و هوا، بحران زیست‌محیطی و بحران غذا سهیم هستند. ما نه تنها فرصت، بلکه وظیفه داریم که اقدام کنیم و این روند را معکوس کنیم. معمارانی که محیط فیزیکی ما را طراحی می‌کنند، نقشی حیاتی در این امر ایفا می‌کنند.»

پاویون دانمارک

علاوه بر حفاظت؛ این مداخلات مبتنی بر طبیعت، پتانسیل تبدیل شدن به مناطق تفریحی برای مردم، زیستگاه گیاهان و جانوران محلی، ذخیره‌سازی کربن و منابع غذا و مواد را نیز در خود جای داده است. غرفه دانمارک با هدف بررسی همه این جنبه‌ها و ارائه نمونه‌های خلاقانه از راه‌حل‌های قابل اعتماد طراحی شده است.

همچنین غرفه دانمارک برای پاسخگویی به تمام حواس برنامه‌ریزی شده است. کریستین فریدلندر هنرمند و پیتر آلبرشتسن طراح صدا، بخش‌هایی از این تحقیق را به تجربیات حسی ترجمه خواهند کرد و مناظر ساحلی را به بازدیدکنندگان غرفه نزدیک‌تر خواهند کرد.