به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، روح‌الله سهرابی در توضیح مباحث برخی رسانه‌ها درباره تولید فیلم «شوالیه سیاه» گفت: پس از بررسی خبر و در راستای تنویر اذهان مخاطبان دغدغه‌مند و علاقمندان سینما به آگاهی می‌رسانم فیلم ویدئویی «شوالیه سیاه» به کارگردانی آقای آل ابراهیم دهکردی خرداد ۱۴۰۰ پروانه ساخت گرفته و پس از تولید در شهریور ۱۴۰۱ موفق به اخذ پروانه نمایش ویدئویی از شورا شده است.

وی افزود: این اثر پیش از این به تایید اعضای شورا رسیده و هیچگونه مغایرتی با اصول و ارزش‌های دینی ندارد و آنچه در اخبار مطرح شده، صرفا یک اشتباه بوده و تکرار مداوم آن ناشی از شیطنت رسانه‌ای است.

مدیر کل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی عنوان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به برگزاری آبرومند و باشکوه جشنواره فیلم فجر برخی افراد یا رسانه‌ها که از همان ابتدا درصدد حاشیه‌سازی برای سینمای ایران بوده‌اند، به زعم خود بهانه‌ای برای رسیدن به اهداف به‌ دست آورده‌‌اند تا با ترغیب برخی رسانه‌های دغدغه‌مند و دلسوز، جریان رسانه‌ای را با خود همراه کنند. تعدادی محدود از این رسانه‌ها هم متاسفانه بدون تحقیق و راستی‌آزمایی اقدام به بازنشر یا قضاوت درباره مطلب منتشرشده کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بنده اطمینان می‌دهم چنین فیلمی تولید نشده و بررسی‌های ما نشان می‌دهد اساسا فیلمی با این مضمون از سازمان سینمایی مجوز نگرفته است. فیلم مورد بحث همان فیلم ویدئویی «شوالیه سیاه» است که کاملا متفاوت و مغایر با ادعاهای مطرح‌شده است.