گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» نوشته محمد چرم‌شیر به کارگردانی غلامرضا عربی از بیستم بهمن ساعت 20 در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته و مریم دیهیم‌بخت، ندا سلیمانی، شیما شوری، حمیدرضا کیانی‌خواه، مسیحا موسوی، علی خدایاری، حمیدرضا ‌فلاحی، زهره شعبانی، زهره میرشفیعیان، سهیلا جعفرآبادی و حانیه رستگاری در آن ایفای نقش می‌کنند.

غلامرضا عربی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب نمایشنامه «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» گفت: به اعتقاد من این نمایشنامه بسیار قَدَر و از تک‌گویی‌های خوب نمایشنامه‌نویسی ایران است و نباید فراموش شود. شخصیت اصلی اثر یک نابیناست و من یازده بازیگر نابینا را برای آن در نظر گرفتم و در اصل تگ‌گویی آن را یک بازیگر اجرا می‌کند اما در این نمایش یازده نفر هستند که این از شرایط خاص اجرایی نمایش «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» است.

او موضوع و مضمون نمایش را این‌گونه توضیح داد: نمایش داستان یک قهرمان است که از تاریخ گذر می‌کند و در گذر از آن عاشق می‌شود و یار خود را قربانی می‌کند. زمانی که عشق خود را از دست می‌دهد به تنهایی رسیده و در این تنهایی روزنه‌ای برای رهایی می‌یابد...

عربی درباره میزان وفاداری‌اش به نمایشنامه چرم‌شیر در اجرا عنوان کرد: من چیزی از این نمایشنامه حذف نکردم جز مواردی که شورای نظارت و ارزشیابی بر آن تاکید داشت و حتی مواردی را به تناسب موقعیت، حضور بازیگران و شیوه اجرای نمایش ایرانی به آن افزوده‌ام.

این کارگردان ضمن اشاره به اینکه تمرین‌های «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» حدود 10 ماه طول  کشید، اظهار کرد: 9 سال است با هنرجویان بازیگری نابینا در کلاس‌های بازیگری گروه تئاتر باران کار می‌کنم و تاکنون چهار نمایش روی صحنه آورده‌ایم. این نمایش نیز محصول این دوره‌هاست که از دو سال و نیم گذشته با این هنرجویان آغاز شده است.

او درباره سبک و فضای اجرایی نمایش تصریح کرد: در توضیح صحنه نمایشنامه آمده است که مردی نابینا روی صندلی نشسته و تعریف می‌کند. اما ما برخلاف آن عمل کرده‌ایم و یازده بازیگر تو در توی یکدیگر حرکت می‌کنند و فضاهای متفاوتی می‌سازند و این ویژگی خاص نمایش ماست.

غلامرضا عربی در پایان صحبت‌هایش گفت: این نمایش مملو از ناگفته‌هاست که باید دیده و درک شود. «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» بزرگ‌ترین اجرای نابینایان ایران و از ویژگی‌های آن تکنیک اجرایی است.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سامانه تیوال تهیه کنند.