به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، حمیدی‌مقدم سه‌شنبه چهارم بهمن ضمن بازدید از دفتر گروه هنر و تجربه و آگاهی از روند اکران فیلم‌ها و برنامه‌های آینده این گروه گفت: خوشحالم که برنامه اکران فیلم‌ها در هنر و تجربه با نظم و طبق روال انجام می‌شود و در دوره جدید تا امروز یازده فیلم روی پرده رفته است. بازتاب‌های رسانه‌ای و واکنش‌هایی که سینماگران نسبت به شرایط در هنر و تجربه دارند، امیدوارکننده است و مسئولیت شما را بیشتر می‌کند.

او گفت: امیدوارم در ماه‌های آینده بر تعداد تماشاگران فیلم‌ها، سالن‌ها و میزان رضایت سینماگرانی که آثارشان متفاوت و تجربی است و خانه‌ای جز هنر و تجربه ندارند، افزوده شود. گروه چابک، یکدست و همدلی در هنر و تجربه همراه شده، زحمات و تلاش‌های محمد طیب و گروه کاملا مشهود است. امیدوارم این تیم، همچنان با انگیزه به فعالیتش ادامه بدهد.

حمیدی‌مقدم ادامه داد:  سینمای هنری و تجربی ایران سرشار از ایده‌ها و نگاه‌های تازه است، هنر و تجربه به عنوان خانه این سینما و سینماگرانش باید فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای‌اش را به اندازه سینماها و اکران جدی بگیرد. اطلاع‌رسانی درباره فیلم‌ها، نحوه اکران، فروش آثار، ضریب اشغال صندلی‌‌ها و استقبالی که در ماه‌های اخیر از بعضی فیلم‌ها شده باید به اطلاع خانواده سینمای ایران و جوانان علاقه‌مند برسد. هنر و تجربه باید پاتوق سینماگران جوان و نوجو و شنونده نظرها، دیدگاه‌ها و پیشنهادها باشد.

مدیر عامل مرکز گسترش در بخش دیگر سخنانش گفت: با توجه به حمایت رئیس سازمان سینمایی از اکران فیلم خارجی در سال 1402، به نظرم در هنر و تجربه در این زمینه می‌شود کارهای مهم و موثر انجام داد. اکران در هنر و تجربه به نوعی حال و هوای سینماتک دارد، با توجه به مخاطبان این گروه و ساختارش می‌شود مستندهای سینمایی باارزش و فیلم‌های سینمایی خاص خارجی را برای مخاطب مشتاق اکران کرد. دسترسی به فیلم‌های مستند و آثار خاص هنری به سادگی میسر نیست و هنر و تجربه می‌تواند این امکان را برای سینمادوستان به ویژه آن گروهی که تمایلی به دنبال کردن جریان غالب سینما ندارند، فراهم کند.

حمیدی‌مقدم ادامه داد: نمایش آثار به صورت مجموعه با توجه به مناسبت‌ها و رخدادها می‌تواند جذاب باشد. بسته‌های خبری، برنامه تلویزیونی و شیوه‌های تازه اطلاع‌رسانی را تجربه و از این بسترها برای جذب مخاطب استفاده کنید.

محمد طیب، سرپرست هنر و تجربه در این دیدار از اکران فیلم‌ها، وضعیت فروش آثار و آمار مخاطبان گزارشی ارائه داد و گفت: 21 سینما با گروه هنر و تجربه همکاری می‌کنند، خوشبختانه بر تعداد سینماهای متقاضی اکران و تعداد جلسات افتتاحیه و نمایش فیلم‌ها در شهرهای مختلف افزوده شده است. ما هر روز میزبان فیلمسازان علاقه‌مند هستیم که درخواستشان را برای نمایش در هنر و تجربه ثبت می‌کنند.

عباس اسداللهی معاون اداری، مالی و خزانه‌دار و عبدالحسین بدرلو معاون مستند، محدثه واعظی‌پور مدیر روابط عمومی مرکز، محمود کاظمی، علی زادمهر مدیر روابط عمومی، امیرمهدی صادقی، علی سیدصالحی، سارا راعی و میدیا واثقی از همکاران «هنر و تجربه» در این جلسه حضور داشتند.