به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط از سوم تا دوازدهم اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود و خانه کتاب و ادبیات ایران با برپایی غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با هدف گسترش و توسعه نشر جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

ناشران فعال، تشکل‌های صنفی نشر، نهادها و موسسات فرهنگی سراسر کشور برای مشارکت در این رویداد فرهنگی و معرفی آثار برتر ایرانی می توانند تا هجدهم دی ماه ۱۴۰۱ به سایت خانه کتاب و ادبیات ایران به آدرسketab.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

در بخشی از غرفه ایران به متقاضیان واجد شرایط فضا اختصاص داده می شود و کتاب‌های‌ منتخب تا سقف معین به صورت رایگان به نمایشگاه ارسال می شود. خانه کتاب و ادبیات ایران تنها مسئولیت ارسال کتاب‌ها را برعهده دارد و بازگشت کتاب‌های ارسالی، به ایران امکان‌پذیر نیست. همچنین کلیه هزینه‌ها و اقدامات مربوط به بلیت هواپیما، اقامت و رفت‌وآمد نماینده یا نمایندگان اعزامی، برعهده متقاضی خواهد بود.

متقاضیان می توانند فهرست کتاب‌های مناسب و قابل‌عرضه در غرفه جمهوری اسلامی ایران (ترجیحا به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی) را تا بیست و چهارم دی ماه ۱۴۰۱ اعلام کنند و درصورت دارا بودن شرایط حضور، برنامه ها و نشست های پیشنهادی خود را ارائه و یک نفر را به‌عنوان متصدی غرفه به‌صورت ثابت (contact person) حداکثر تا اول بهمن ماه ۱۴۰۱ معرفی کنند.

بروشور و ترجمه متن چکیده کتاب‌ها به زبان عربی یا انگلیسی تا سیزدهم بهمن ماه سال جاری باید ارائه و کتاب‌های منتخب و بروشور نیز باید تا شانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ جهت آماده‌سازی برای ارسال به خانه کتاب و ادبیات ایران تحویل داده شود.

براساس اولویت‌های مربوط و ظرفیت محدود، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در این‌باره اقدام خواهد شد و چنانچه آثار به طور مشخص از یک مولف باشد، ترجیحا بروشور معرفی مولف باید ارائه شود.

دارا بودن مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی نشر، تالیفی بودن کتاب‌های پیشنهادی، ارجحیت با کتاب‌های منتشره به زبان‌های عربی و انگلیسی، جدیدالانتشار بودن کتاب‌های پیشنهادی (اولویت با کتاب‌هایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن در ۴ سال اخیر باشد) و تناسب موضوعی کتاب‌های پیشنهادی (کتاب‌ها از لحاظ موضوعی در یکی از حوزه‌های دین، دانشگاهی، ادبیات پایداری، ادبیات کلاسیک، ادبیات معاصر، ایرانشناسی، گردشگری، تاریخ، آموزش زبان فارسی و ادبیات کودک و نوجوان باشد) از جمله شرایط کتاب های قابل عرضه در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب مسقط است.

متقاضیان می‌توانند فایل اکسل را از اینجا دانلود و تکمیل و به پست الکترونیک international@tibf.ir ارسال کنند و درصورت داشتن هرگونه سئوال یا کسب اطلاعات بیشتر به آدرس تهران، خیابان انقلاب، بین فلسطین و برادران مظفر جنوبی، شماره ۱۰۸۰مراجعه کنند یا با شماره ۰۲۱۶۶۴۱۵۵۴۰ تماس بگیرند.