گروه مد و لباس هنرآنلاین: صنعت مد به‌طور باورنکردنی برای کره زمین مضر است. این صنعت پس از نفت، یکی از بزرگ‌ترین آلاینده‌های جهان بوده و مسئول ۲۰ درصد از آلودگی آب‌های جهان است. برای خیلی‌ها تعجب‌آور است که بیشتر لباس‌ها درواقع از پلاستیک ساخته‌شده‌اند و باعث ایجاد یک فاجعه میکرو پلاستیک در تولید می‌شوند.

البته که تعهد برندها به پایداری نباید صرفاً در حد شعار باقی بماند و امروز بسیاری از برندهای مطرح جهان برآنند تا در بالاترین سطح ممکن به شیوه‌های تولید تجدیدپذیر، اخلاقی و سازگار با محیط‌زیست متعهد باشند.

هرچند انطباق با مدل‌های جدید در حوزه مد پایدار می‌تواند چالش‌برانگیز باشد اما فضای بالقوه قابل‌توجهی برای رشد دارد.

در این مطلب با شیوه‌های جهانی مد پایدار در راستای حفاظت از مخاطرات صنعت فشن آشنا شوید:

مد اخلاقی: تولید، شرایط کاری و شیوه‌های تجارت منصفانه را در برمی‌گیرد. مد اخلاقی یک موضع اخلاقی برای برندهاست تا اطمینان حاصل کنند که هیچ انسان یا حیوانی به دلیل شیوه‌های تولید محصولات آن‌ها صدمه نخواهد دید.

مد دایره‌ای: شاخه‌ای از اقتصاد دایره‌ای است و مواردی مانند بازیافت، ارتقاء چرخه و صرفه‌جویی در فرایند تولید را در برمی‌گیرد.

مد آهسته: مد آهسته نقطه مقابل فست فشن با نگاهی بلندمدت به چرخه تولید و عمر محصول است و موضوعاتی مانند به اشتراک گذاشتن یا اجاره دادن لباس، کیفیت لباس برای کمک به ماندگاری بیشتر آن‌ها و درنتیجه کاهش نیاز به خرید لباس‌های جدید را شامل می‌شود.

مد آگاهانه: این بخش شامل پیامی است برای مصرف‌کنندگان، توضیح چرایی توجه به مد پایدار، تشویق آن‌ها به خرید محصولات سازگار با محیط‌زیست و پشت سر گذاشتن جنبش مد سبز.