به گزارش هنرآنلاین، سیدمصطفی زراوندیان دبیر بخش تجسم هنر ضمن ارزیابی مثبت روند تعامل ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با دبیرخانه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: امسال همچون سال گذشته همزمان با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در پایتخت، شاهد برپایی نمایشگاه‌های هنری در استان‌های سراسر کشور نیز خواهیم بود.

وی افزود: به‌منظور تمرکززدایی، بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها و نیز ایجاد زمینه‌های لازم جهت ارائه آثار هنرمندان مستعد سراسر کشور، در این دوره نیز تدابیر و تمهیدات مقتضی پیش‌بینی شده است تا هنرمندان از اقصی‌نقاط کشور بتوانند آثار هنری خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال و در این رویداد هنری شرکت کنند.

زراوندیان ضمن اشاره به بخش‌های مختلف پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: همانطور که در فراخوان نیز قید شده است، جشنواره امسال در دو بخش اصلی (طوبای زرین) و ویژه (قله‌ها) برگزار می‌شود که بخش طوبای زرین رقابتی بوده و شامل آثار ارسالی هنرمندان رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی گرافیک، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، نقاشی، نگارگری و حجم(مجسمه، سرامیک، چیدمان) است. بخش قله‌ها نیز تلاش می‌کند به ترسیم قله‌های افتخار ایران و ایرانی بپردازد.

دبیر بخش "تجسم هنر" ادامه داد: به موازات برگزاری دو بخش‌ اصلی و ویژه، بخش "تجسم هنر" نیز به نمایش آثار هنرمندان مقیم استان‌ها در استان‌های مربوطه اختصاص دارد. باتوجه به هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌های صورت‌گرفته میان دبیرخانه جشنواره و مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور، به نظر می‌رسد که امسال شاهد استقبال و حضور پررنگ هنرمندان استان‌ها در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر باشیم.

زراوندیان در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه رویکرد جشنواره پانزدهم مبتنی‌بر هنر خلاق، وحد‌ت‌بخش، امیدآفرین و هویت‌مند در قالب هنر متعالی برای مردم است، در این دوره تلاش شده است که جشنواره بستر مناسبی برای پیوند و ارتباط هرچه بیشتر آحاد مردم با هنرهای تجسمی باشد.

پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیری سیدعباس میرهاشمی، بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در تهران و سایر استان‌ها برپا می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد هنری می‌توانند به سایت www.fajrtajasomi.ir مراجعه کنند.