گروه معماری هنرآنلاین: گالری هنری نیو ساوت‌ولزاسترالیا را شرکت معماری ژاپنی ساناآ بازسازی و با طراحی پایدار یک پناهگاه سوخت جنگ جهانی دوم را به فضای نمایشگاهی منحصربه‌فردی تبدیل کرده است. این بنای جدید با عنام «سیدنی مدرن» یک ساختمان مستقل در نزدیکی خانه اپرای سیدنی و برج XN است که فضای نمایشگاهی موجود در گالری هنری ۱۵۱ ساله موجود را تقریباً دو برابر کرده است.

«سیدنی مدرن» به شکل  پلکانی با مجموعه‌ای از تراس‌ها ساخته شده که در اطراف یک میدان بزرگ استقبال و فضاهای نمایشگاهی جدید با مناطق تحقیقاتی و آموزشی هنری متمرکز شده است. پناهگاه سوخت متروکه جنگ جهانی دوم یک فضای نمایشگاهی به مساحت ۲۲۰۰ مترمربع بدون ستون را در خود جای داده است.

مایکل براند، مدیر گالری هنری نیو ساوت ولز، گفته است: «چشم‌انداز ما تبدیل گالری هنر به پردیس موزه هنر با ارتباطات یکپارچه بین هنر و معماری بوده است. من فوق‌العاده مفتخرم که اکنون پذیرای بازدیدکنندگان هستم، که دارای چنین حس قوی مکان و چنین نمایش خلاقانه‌ای از هنر است. با حمایت دولت نیوساوت ولز، خیرین، کارکنان، هنرمندان و جامعه گسترده‌ای از حامیان این بنا را به واقعیت تبدیل کردیم. این امر به ویژه با توجه به چالش هایی که در طول سه سال گذشته از جمله ساخت‌وساز با تأثیر آتش‌سوزی‌های اقلیمی، همه‌گیری جهانی و بارندگی‌های بی‌سابقه با آن مواجه بودیم بسیار مهم است.»

Untitled

به طور قابل توجهی، صد درصد از انرژی مورد نیاز ساختمان توسط انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله پنل‌های خورشیدی مبتنی بر سقف تامین می شود.  همچنین سیستم جذب آب باران، آب را برای آبیاری و سرمایش فراهم می‌کند و حدود هشت هزارمترمربع  فضای سبز روی پشت بام نصب شده است. وظایف محوطه‌سازی توسط مک گرگور کوکسال و کاترین گوستافسون انجام شد که بیش از ۵۰هزار گیاه اضافه کردند.

این پروژه ۲۳۰ میلیون دلاری مشرف به بندر سیدنی، تضاد مدرنی را با خانه نئوکلاسیک موجود در قرن ۱۹ ارائه می‌کند. ساختمان جدید با نوع نئوکلاسیک به جا مانده از قرن ۱۹ آن تفاوت‌های زیادی خواهد داشت و نور، شفافیت و فضای باز سراسر سازه را فرا خواهد گرفت. پروژه مهمترین اقدام توسعه‌ای فرهنگی استرالیا از زمان گشایش خانه معروف اپرا در ۵۰ سال پیش تاکنون توصیف می‌شود.

این نمایشگاه اخیراً به روی عموم باز شده و میزبان طیف وسیعی از آثار هنری بین‌المللی و استرالیایی از جمله مجموعه بزرگی از هنر بومی است.

پروژه مدرن گالری