به گزارش هنرآنلاین، سعید نجفیان امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر بیان کرد: در این دوره ۳۲۰ نمایش در بخش استانی جشنواره تئاتر بسیج اجرا و از هر استان ۲ اثر برگزیده برای حضور در جشنواره کشوری به هیات داوران ارائه شد.

وی افزود: در پایان داوری ۳۳ اثر از ۲۲ استان کشور به مرحله نمایش صحنه‌ای و خیابانی سیزدهمین جشنواره سراسری بسیج راه یافتند که به مدت چهار روز در بوشهر، گناوه و خورموج در ۶۸ نوبت اجرا می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با بیان اینکه نمایش‌ها از دوشنبه در پلاتوها، مدارس و دانشگاه‌ها اجرا می‌شود، ادامه داد: از مجموع ۳۳ اثر بخش رقابتی جشنواره ۱۸ نمایش به صورت خیابانی و محیطی و ۱۵ نمایش صحنه‌ای اجرا می‌شود.

نجفیان از یک تغییر در هیات داوران صحنه‌ای سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج خبر داد وگفت: کورش زارعی که دبیری چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر را نیز به عهده دارد، به دلیل فشردگی کار از حضور در هیات داوران جشنواره سودای عشق انصراف داد و نبی خسروی جایگزین او شد.

وی عنوان کرد: نصرت الله قادری، فرهاد قائمیان، حسین مسافر آستانه، آزیتا ترکاشوند و نبی خسروی داوری بخش صحنه‌ای و سیروس همتی، فرهاد بشارتی، محمد مظفری، محمد لارتی و پژمان شاهوردی داوری نمایش‌های خیابانی و محیطی این دوره از جشنواره تئاتر بسیج را به عهده دارند.

فراگیری، لذت‌بخش‌ترین ویژگی سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج است

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج اظهار کرد: از لذت بخش‌ترین ویژگی‌های این دوره از جشنواره فراگیری آن است به گونه‌ای که از چهار گوشه کشور، شهرها و حتی بخش‌ها آثار با کیفیتی ارائه شده است.

وی افزود: گروه‌های نمایشی از خواف و خوی به عنوان مرزی‌ترین شهرستان کشور در شمال غرب تا سیستان و بلوچستان، خرمشهر و ماهشهر تا خراسان شمالی و گرگان و ساری آثار خود را به جشنواره ارسال کردند. این فراگیری و حضور سفیران فرهنگی سراسر کشور نشاط بسیار خوبی را در ایام برگزاری جشنواره به بوشهر می‌بخشد.

وی روی گشاده، مساعدت، حمایت و همراهی دست‌اندرکاران فرهنگی و سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر را از مهمترین دلایل انتخاب این استان به عنوان میزبان سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر بسیج عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات، برگزاری این جشنواره بدون این همت و همراهی امکان‌پذیر نبود.

نجفیان اضافه کرد: نیروی انسانی و امکانات سخت‌افزاری استان بوشهر در تئاتر در کنار وضعیت آب و هوایی مطلوب کرانه خلیج فارس در این فصل، از دیگر عوامل انتخاب بوشهر برای میزبانی از جشنواره سودای عشق بود.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با بیان اینکه جمعه دوم دی ماه اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود، اعلام کرد: بخش نمایشنامه نویسی تنها به صورت کشوری برگزار و داوری این بخش به پایان رسیده است و پنج اثر برگزیده و ۱۰ اثر نخست از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در قالب کتاب چاپ و منتشر می‌شود.

وی یادآور شد: ۱۱۳ نمایش‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود و هنرمندان مهرداد رایانی مخصوص، لیلی عاج، رضا گشتاسب، بهار کریمزاده و مسعود ملکوتی نیا داوری این بخش را به عهده داشتند.

نجفیان با تاکید بر اینکه تنها دید ویترینی به این جشنواره نداریم، اعلام کرد: پنج نمایش برتر در بخش صحنه‌ای ۵۰ میلیون تومان برای اجرای عمومی حمایت می‌شوند و پنج اثر برتر بخش خیابانی نیز ۲۰ میلیون تومان برای اجرای عمومی حمایت دریافت می‌کنند.

بازتاب هنرمندانه نقش‌آفرینی بسیج؛ مهم‌ترین محور جشنواره سودای عشق

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) بوشهر در ادامه این نشست خبری گفت: این استان هنرمندان انقلابی شاخصی را در دامان خود پرورش داده و امید است میزبانی از این جشنواره نیز برای تئاتر بوشهر ثمربخش باشد.

سرهنگ علی غضنفری با بیان اینکه فعالیت های هنری و فرهنگی استان دارالحماسه بوشهر همواره زبانزد بوده است، بیان کرد: مهمترین محورهای سیزدهمین دوره جشنوار سراسری تئاتر بسیج بازتاب هنرمندانه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیج است.

وی عنوان کرد: حضور بسیج در اردوهای جهادی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم، امداد رسانی بسیج در بلایای طبیعی، حضور موفق بسیج در کنترل کرونا، معرفی هنرمندانه چهره‌های شاخص علمی و فرهنگی بسیج و تبیین رویکرد بسیج در قبال جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن از محورهای این رویداد هنری است.

سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با عنوان سودای عشق از ظهر دوشنبه هفته جاری فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز می‌کند و مراسم اختتامیه عصر جمعه برگزار می‌شود.