گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «پیکرتراشی» نوشته حسن برزگر و کار پریسا محمدی از 22 آذر ساعت 18:30 در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته و آریو امیری، امیرحسین ‌امیری‌‌راد، علی ‌ایزدی، تانیا ‌بیات، ستایش ‌خوش‌‌طینت، محمدرضا دهگان، حسین ‌رضایی، صبا سبحانی، محمد ‌سپهری، امیررضا ‌علمداری، ملیکا فراهانی، علی ‌کرمانی، سمیرا محمدی، پیام میرمصطفی و امیرمحمود نورایی به عنوان بازیگر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

پریسا محمدی، کارگردان و مدرس تئاتر در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری این نمایش گفت: «پیکرتراشی» ماحصل کارگاهی تحقیقی و پژوهشی به اتفاق حسن برزگر نویسنده نمایشنامه است که هشت ماه پیش آغاز شد. تفاوت این کارگاه با دیگر نمونه‌های مشابه این است که نمایشنامه بر اساس هنرجویان نوشته نشده بلکه در روند قصه، بچه‌ها وارد شده و داستان واقعی زندگی خود را روایت می‌کنند.

او ضمن اشاره به اینکه «پیکرتراشی» براساس بدن بازیگر است، عنوان کرد: داستان نمایش از این قرار است که تعدادی انسان تصمیم می‌گیرند بدن و جسم خسته خود را تغییر دهند. دختری پس از جراحی و پیکرتراشی به هوش نمی‌آید و کل داستان بر محور چرایی این قضیه است و...

این کارگردان با بیان اینکه با توجه به حال و هوای عمومی جامعه شرایط خوبی برای اجرای نمایش نداریم، اظهار کرد: از آنجا که اجرای این نمایش تعهد من به هنرجویان این کارگاه بود بر آن شدم تا نمایش را روی صحنه آورم اما در مجموع حال من هم خوب نیست و در صورتی که قرار بود نمایشی را با حرفه‌ای‌های تئاتر اجرا کنم شاید از آن صرف‌نظر می‌کردم. با این حال اعلام موافقت یا مخالفت برای اجرای تئاتر نمی‌کنم.

او در ادامه افزود: به اعتقاد من تئاتر باید در هر شرایطی کار خود را انجام دهد ضمن اینکه این هنر هیچ زمانی عایدی مالی نداشته است. تئاتر از جامعه دور نیست و ما نیز انسان‌هایی هستیم همچون دیگر انسان‌ها. در نمایش «پیکرتراشی» سعی من بر این بوده تا به هنرجویانم بیاموزم طی ۶۰ دقیقه لحظاتی با صداقت و خلوص را با مخاطب به اشتراک بگذارند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: وقتی داشتم از هوش می‌رفتم انگار یه جایی نزدیک قنات بالای خونه آقا جونم اینا بودم. یه سوزش شدیدی تو دست راستم احساس می‌کردم مثل وقتایی که برای مسابقه دستمونو می‌ذاشتیم توی آب قنات. سرما از یه جایی تبدیل به سوزش می‌شه انگار دارن یه سوزن بزرگ رو فرو می‌کنن تو مغز استخونت. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم توی زندگیم زنده به گوری رو تجربه کنم.

دیگر عوامل نمایش «پیکرتراشی» عبارتند از: مجری طرح: شاهین ‌امیرپور، مدیر تولید: آرش ‌فصیح، مدیر اجرایی: رضا بهرامی، طراح لباس: آزاده آریان‌پور، برنامه‌ریز: علی ‌اکباتانی، دستیاران کارگردان: سعید رنجبر و حسین ‌رضایی، منشی صحنه: هستی باجلانی، طراح پوستر: پدرام قراخانی و عکاس: امیرحسین ‌کیان‌بخت.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.