گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «مستقیم ته منصور جنوبی» نوشته محمد ‌میرعلی‌اکبری به کارگردانی پریسا ‌محمدی و تهیه‌کنندگی موسسه ‌فرهنگی ‌هنری ‌هنرگستر ‌حیایی از 18 آبان ساعت 19:15 در تالار حافظ روی صحنه است.

پریسا محمدی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش گفت: این اثر خروجی یک کارگاه چند ماهه آموزش بازیگری است. پس از آموزش با توجه به شناخت از هنرجویان روند نگارش شخصیت و کاراکترها آغاز شد و سپس براساس آن داستان نمایش نوشته شد.

او درباره موضوع و مضمون اثر عنوان کرد: داستان کاملاً رئال است و اتفاقات در محله‌ای به نام منصور جنوبی که واقع در جنوب شهر است می‌گذرد و در هر اپیزود هر خانواده داستان خود را روایت می‌کنند. عطا و پاکستانی قهرمان و ضدقهرمان این داستان هستند که درباره آن‌ها در این نمایش نقل قول می‌شود و خط داستانی نمایش براساس این دو شخصیت شکل می‌گیرد و داستانک‌های دیگری نیز اضافه می‌شود. کاراکتری به نام مجید رولکس نیز حضور دارد که همه محل امیدوارند که او برایشان کاری کند....

این کارگردان درباره سبک و فضای اجرایی نمایش اظهار کرد: همانظور که اشاره کردم نمایش فضایی کاملاً رئال دارد و با طراحی صحنه هوشمندانه باکس‌هایی در صحنه طراحی شده که در واقع خانه آدم‌هاست.

او درباره ویژگی‌های نمایش «مستقیم ته منصور» تصریح کرد: 21 بازیگر در این نمایش حضور دارند که اکثر آن‌ها نخستین تجربه خود را در زمینه بازیگری در صحنه تئاتر پشت سر می‌گذارند. این بازیگرها که در مراحل ابتدایی کار هستند با شناختی که از خود و صحنه پیدا می‌کنند با صداقت و ناب در این نمایش ایفای نقش دارند هرچند که شاید به دلیل تجربه کم به لحاظ تکنیکی ضعف‌هایی داشته باشند اما بها دادن به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است چراکه اینگونه آن‌ها به دنیای حرفه‌ای بازیگری معرفی می‌شوند.

محمدی در ادامه افزود: ضمن اینکه بعضی از این بازیگران در مواجهه با مخاطب تکلیفشان مشخص شده و این راه را ادامه می‌دهند و یا از آن کناره‌گیری می‌کنند. وظیفه اصلی ما به عنوان مربی این است که این هنرجویان را به این مرحله وارد کنیم تا آن‌ها توسط حرفه‌ای‌ها انتخاب شوند.  

در خلاصه داستان نمایش «مستقیم ته منصور جنوبی» آمده است: روایت کوچه پس کوچه‌های منصور جنوبی، هر کوچه یه زندگی و ه‍ر زندگی یه روایت، اما همه‌ی روایت‌ها سر یه اسم به هم دیگه می‌رسه، سر اسم کسی که امید یه محله به اونه...

فرزانه ‌ابراهیم‌‌پور، سعید ‌اردشیری، شاهین ‌امیرپور، مجتبی برومندیان، ستایش ‌خوش‌‌طینت، محمدرضا ‌دهگان، محدثه ‌رحمان‎‌‌پور، علی زرگر، ایمان ‌شفیعی، آرین ‌شهرابی، امیر صمدی، دنیا قاسم‌زاده، کیمیا مقدم، رضا ‌مهراد، عاطفه نوذری، سحر واثق، محمد آقایی، امیررضا ‌علمداری، امیرمحمد ‌نوری ‌شاد، شاهین ‌آقازاده، امیرحسین ‌امیری ‌راد و علی ‌کرمانی در این نمایش بازی می‌کنند.

دیگر عوامل «مستقیم ته منصور جنوبی» عبارتند از: نریشن: بهنام ‌تشکر، مجری طرح: امید ‌حیایی، گروه کارگردانی: سید علی زرگر، علی ‌اکباتانی و سحر واثق، منشی صحنه: مریم ‌بابایی، طراح صحنه: سعید یزدانی، اجرای دکور و ساخت دکور: شرکت ساجیران، برنامه‌ریز: سحر واثق، طراح گریم: یگانه عبادی و مریم فریادرس، موسیقی: شهرام آذرمهر، طراح نور: حمید سلامی، طراح صدا و مشاور موسیقی:  شهرام آذرمهر و طراح پوستر: احمد غلامی و احسان ‌نقابت.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.