گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: عباس رزیجی، مدیر انتشارات دایره سفید که اخیرا دو سه کتاب‌ این نویسنده و پژوهشگر را مجدد نشر داده است این خبر را تایید کرد. 

محمود زندمقدم سال ۱۳۱۷ متولد شد. دوره لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه تهران و دکتری در برنامه‌ریزی منطقه‌ای را در دانشگاه دورهام انگلیس گذراند. اولین بار سال ۱۳۴۲ از طرف مرکز آمار ایران وابسته به سازمان برنامه‌وبودجه برای بررسی وضع درآمد و هزینه خانوار بلوچ به این منطقه سفر می‌کند. به بلوچستان و مردم آن علاقه‌مند می‌شود و این منطقه را به‌عنوان موضوع اصلی کار و تحقیق‌ بر می‌گزیند.

از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ به‌عنوان کارشناس سازمان برنامه‌وبودجه، همکار وزارت نیرو در مطالعه طرح‌های آبی، رییس دفتر برنامه‌وبودجه در زاهدان و مسئول مرکز مطالعات و پژوهش‌های خلیج فارس و دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان مشغول بوده است. او موسس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز بود.

از کتاب‌های او می‌توان به مجموعه هفت جلدی «حکایت بلوچ» اشاره کرده که اقلیم و زندگی بلوچ را با لحنی خاص به تصویر کشیده است. «آدم‌های سه قران و سه شاهی»، «قلعه»، «آفاق جزیره قشم: مردمان روستاها، بندرها، روستابندرها، بندها، کشت و کار، دریانوردی و صید و صیادی» و «از سرزمین بی‌پرنده تا قلعه» از دیگر آثارش هستند.

این نویسنده و پژوهشگر مردادماه سال ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره فعالیت‌های تازه‌اش گفته بود.