گروه معماری هنرآنلاین: در پیشگفتار کتاب آمده است: «بحث تحقیق، مطالعه و تمرین فناوری‌های روز دنیا و نحوه به کارگیری آن به عنوان ابزاری در روند طراحی و تولید محصول نهایی معماری، از جمله مباحثی است که امروزه در اکثر مطالعات و نشست‌های تخصصی و علمی معماری مطرح می‌شود. این مبحث در کشور ما، در حوزه آکادمیک نیز وارد شده و در قالب رشته‌هایی نظیر فناوری معماری و در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حال تدریس است.»

کتاب «فناوری معماری(تحقیق وتمرین»  در مجموع با شش مقاله منتشر شده است که عبارتند از «نظریه و فناوری معماری»، «ساختار ریخت‌شناسی»، «تجزیه و تحلیل طراحی پایدار و ادغام بی‌ای‌ام»، «آزمایش عملکرد حرارتی مسکن‌های جدید در حین ساخت»، «بررسی پیوندهای بین آموزش، پژوهش و عمل در فناوری معماری» و «فرآیندها و اقدامات تحقیقاتی». 

این کتاب که به همت استفن امیت، گردآوری و ویرایش گردیده شده است، می‌تواند مجموعه‌ای باارزش و مفید برای علاقه‌مندان این حوزه از پژوهش در معماری باشد.

کتاب «فناوری معماری (تحقیق وتمرین» نوشته استفن امیت با ترجمه جواد ایرجی، تارا تواره بهاره جلال جلالی و دانیال عربعلی سال ۱۴۰۰ در ۲۸۳ صفحه به شمارگان: ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۸۹ هزار تومان در انتشارات کتاب دانشگاه معماری و هنر پارس منتشر شده است.