به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی مدیرکل توسعه فناوری، سینمایی، سمعی و بصری با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده دراین حوزه گفت : در طول سال های اخیر سعی شده که سالن‌های نمایشی فیلم را مخصوصا در شهرهای محروم، کم برخوردار و شهرهایی که سالن سینما نداشتند و از این رسانه فرهنگی محروم بودند، افزایش دهیم.

وی سالن سازی را از اهداف مهم حوزه کاری خود عنوان و تصریح کرد: در طول یک سال گذشته حدود 18سینما و 106سالن سینما به ناوگان سینمایی کشور افزوده شده که حدود 40 درصد در این حوزه افزایش داشتیم و این سالن‌ها بیشتر در مناطقی ساخته شده که نیاز فرهنگی آن مناطق بوده است. 

فرجی با توضیح اینکه سیاست کلی سازمان سینمایی افزایش کمی و کیفی سالن‌های سینمایی در مناطق مختلف کشور است، گفت: ما سعی کردیم در طول سال با هماهنگی با سینما شهر، تجهیزات سمعی وبصری سینما های کشور را فراهم کنیم و کیفیت آن را بالا ببریم. که در این خصوص تجهیزات 15 سینما به روز رسانی شده است. از سوی دیگر با توجه به شفاف سازی و قانون گرایی که در دستور کار سازمان سینمایی قرار گرفته است، متقاضیان زیادی برای ساخت سالن‌های سینما درخواست داده‌اند. ما سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را تشویق می کنیم در مناطق نیازمند به سالن، طرح های خودشان را اجرا کنند. دراین خصوص ما مجوز بیش از 23 پردیس سینمایی را صادر کردیم که این پردیس ها در مراحل مختلف آماده سازی قرار دارند. علاوه براین تا پایان شهریور حدود 23 سالن سینمایی به 106 سالنی که از قبل آماده کرده بودیم، اضافه خواهند شد، که مجموع سالن‌های ساخته شده در یکسال گذشته به 129 سالن خواهد رسید.

وی درباره تجهیز و به روز رسانی سالن‌های سینما هم گفت: در طول یک سال گذشته اولین پردیس سینمایی در شهر پرند افتتاح شد.همچنین در این مدت تجهیزات حدود 30 سالن سینما به‌روز رسانی شده. یعنی هم به وضعیت خود سالن مثل پرده سینما،کیفیت، صندلی و غیره هم به مسایل دیگری مثل ارتقاء تجهیزات صدا و سایر ملزوماتی که نیاز به باز‌سازی داشتند، پرداخته شده است.