به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، علی نصیریان با اشاره به موفقیت‌های اخیر سینمای ایران در جشنواره‌های بین المللی گفت: کار شما به عنوان مدیر سازمان سینمایی بسیار مهم است و مسئولیت سنگینی دارید چرا که سینما مقوله کوچکی نیست و همانطور که می‌دانید امروز سینما در همه ارکان زندگی ما نفوذ دارد و مردم ایران سینما را بسیار دوست دارند . اگر سینما نبود زندگی بشری بی‌مزه می‌شد.

وی با تاکید بر استعدادهایی که در شهرستان‌ها وجود دارد، گفت: اگر حمایت از استا‌ن‌ها به خصوص در بحث توسعه آموزش‌ها افزایش یابد قطعا ما شاهد استقبال بیشتر جوانان علاقمند به سینما در استان‌های مختلف و شکوفایی استعدادهای جدید خواهیم بود.

نصیریان با بیان اینکه عصاره هنر خلاقیت و آفرینش است، بیان داشت: هنر تنها با پول و ابزار شکوفا نمی‌شود هرچند داشتن پول و آخرین تجهیزات بسیار کمک  می‌کند اما ذات هنر آفرینندگی است که خدا در ذات هنرمندان قرار داده است. من معتقدم انسان هنرمند خلاق است و آنچه موجب احترام گذاشتن مردم به هنرمندان می‌شود، همین خلاقیت است.

وی تاکید کرد: در همه جای ایران استعدادهای درخشانی وجود دارند که متاسفانه به دلیل دور بودن از مرکز استان‌ها از حمایت‌ها محروم هستند. درحالیکه بسیاری از هنرمندانی که امروز در تهران و حتی جهان شناخته شده هستند از شهرستان‌ها برخواستند.

نصیریان همچنین گفت: قطعا اگر کمک‌های آموزشی مانند کتاب‌ها، مقالات و ... در اختیار استان‌ها قرار گیرد جوانان علاقمند به سینما بهره بیشتری می‌برند . یادش بخیر زنده یاد عباس کیارستمی همیشه اینکار را با نگاه خاص خودش انجام می‌داد.

نصیریان با بیان اینکه از کودکی به بازیگری علاقه داشته است، خاطرنشان کرد: زمانیکه با سینما آشنا شدم تنها دو سینمای رکس و ایران در لاله زار بود که من با بلیت شش ریال می‌رفتم فیلم می‌دیدم و زمانیکه به خانه برمی‌گشتم ادای آنها را درمی‌آوردم.

رئیس سازمان سینمایی نیز در این دیدار گفت: مردم ایران همیشه به سینماگران و اساتید هنر احترام می‌گذارند و ما هم اگر امروز به دیدن شما آمده‌ایم هدفمان فقط عرض ادب و احترام است.

خزاعی ادامه داد: قطعا اگر امروز ما شاهد سینمای موفقی هستیم که تبدیل به یک عنصر حذف نشدنی از جامعه شده، مرهون تلاش‌های هنرمندان بزرگی همچون شما است و مردم نیز آن را به خوبی می‌دانند.

وی با بیان اینکه امکانات سینمایی باید به صورت عادلانه در سراسر کشور توزیع شود، بیان داشت: همه ما در هر پست و مقامی که هستیم تنها وظیفه خود را خدمت به سینما و سینماگران و حل مشکلات آنها و اعتلای سینمای  کشور می‌دانیم.

رئیس سازمان سینمایی یادآور شد: خوشبختانه سالن‌های سینما پس از یک وقفه دو ساله در دوران کرونا با همت و مساعی همه فعالان سینمایی احیاء شده و حیات دوباره یافته است. این روزها شاهد استقبال گسترده مردم از سینماها هستیم و در روز ملی سینما مردم از سینماها استقبال کردند و شاهد پر بودن سالن‌ها در این روز مهم بودیم.

قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی که پیش از این در حوزه تئاتر سابقه همکاری با علی نصیریان را داشته است، گفت: برنامه‌های خوبی تدارک دیده‌ایم تا از هنرمندان در استان‌های مختلف حمایت و تجلیل شود و حتی قصد داریم مانند تهران در استان‌ها نیز معاونت سینمایی راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در بخش تجهیزات سینمایی نیز تلاش داریم تا بهترین لوازم را در اختیار استان‌ها قرار بدهیم و در بخش آموزش و خدمات دیگر در مناطق محروم برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم تا این خدمات با کمترین هزینه و حتی به صورت رایگان در اختیار هم‌وطنان قرار گیرد.