گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: اسماعیل امینی، شاعر و پژوهشگر با اعلام این خبر به هنرآنلاین گفت: کتاب «کارگاه شعر» که در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشر می‌یابد به مباحث مربوط به فنون شعری به زبان بسیار ساده اختصاص دارد.

او که این کتاب را برای استفاده مربیان ادبی در جلسات آموزشی کانون پرورشی نوشته است، ادامه‌داد: مباحث کارگاهی با دانشگاهی متفاوت است. در مباحث دانشگاهی مربوط به شعر، مجموعه مباحث نظری مطرح می‌شود. مباحث کارگاهی برای افرادی است که با شعر سروکار دارند و به‌عنوان شاعر و منتقد ادبی می‌توانند از آن استفاده عملی داشته باشند. بنابراین مسایل مطرح شده کتاب نسبت به مباحث دانشگاهی فشرده‌تر است اما به زبان ساده‌تر با تمرین‌ و نمونه‌های متعدد.

امینی با این توضیح که در کتاب «کارگاه شعر» تقریبا درباره همه موضوعات کاربردی مربوط به شعر از وزن، قافیه، تحولات زبانی، فنون بلاغی و شیوه نقد بحث شده است، افزود: مطالب به‌صورت جدا از هم است به‌هرنحوی که هر مبحث در یک جلسه تدریس شود. متداول‌ترین روش‌های شعر کهن تا روزگار معاصر در این کتاب معرفی شده است. تعدادی منبع نیز برای علاقه‌مندانی که می‌خواهند مطالعه تخصصی‌تر داشته باشند ارائه کردم.

امینی دو کتاب «جلسه طنز» آموزش کارگاهی فنون طنزنویسی را در نشر روزبهان و «ببر در کوزه» نقیضه‌نویسی مثنوی معنوی را در نشر شانی در دست انتشار دارد و همچنان علاقه‌مند تحقیق کردن درباره طنز و مباحث نظری طنز است.