به گزارش هنرآنلاین، همزمان با پنجاه و چهارمین سالگرد زلزله فردوس و حضور جهادی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این منطقه، از کتاب «دوباره فردوس» که روایت اولین اردوی جهادی جوانان انقلابی است، رونمایی خواهد شد. این کتاب ۲۴۰ صفحه‌ای به قلم سیدعلیرضا مهرداد برای اولین بار، خاطرات منتشرنشده رهبر معظم انقلاب را در موضوع حضور ایشان در زلزله فردوس به تصویر کشیده است.

رهبر انقلاب به عنوان یک روحانی مردمی و دغدغه‌مند، پس از آگاه شدن از رخ دادن زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷ به این شهرستان رفتند و در حضوری دو ماهه، ضمن جمع‌آوری کمک‌های مردمی، پایگاه امداد روحانیت را ایجاد کردند و اقدام‌هایی مهم در خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده فردوس سامان دادند.

مراسم رونمایی کتاب «دوباره فردوس» به عنوان تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی صبح روز یکشنبه ۱۳ شهریور با حضور جمعی از مسئولان، فرهیختگان، نخبگان و فعالان عرصه جهاد و خدمت‌رسانی در مصلای نماز جمعه شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

Ferdos01

زلزله‌‌های دشت بیاض و فردوس دو زلزله‌ پیاپی بود که در دو روز منطقه‌ دشت بیاض، کاخک و فردوس را ویران کرد. زلزله‌ نخست به شدت ۷.۳ ریشتر ساعت ۲:۱۷ بعد از ظهر ۹ شهریور ۱۳۴۷ دشت بیاض، خضری، کاخک و روستا‌ها و شهر‌های اطراف را لرزاند.

فردای آن روز، صبح ۱۰ شهریور ۱۳۴۷، شهر فردوس با زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر ویران شد. این زلزله همچنین با نام‌های زلزله‌ فردوس، زلزله‌ کاخک و زلزله‌ جنوب خراسان هم شناخته می‌شود.