به گزارش هنرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای، متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» به شرح زیر است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

سرگذشت پرماجرا و پرجاذبه‌ی این بانوی دلاور، که با قلم رسا و شیوای حمید حسام نگارش یافته است، جدّاً خواندنی و آموختنی است. من این بانوی گرامی و همسر بزرگوار او را سال‌ها پیش در خانه‌شان زیارت کردم. خاطره‌ی آن دیدار در ذهن من ماندگار است. آن روز جلالت قدر این زن و شوهر باایمان و باصداقت و باگذشت را مثل امروز که این کتاب را خوانده‌ام، نمی‌شناختم؛ تنها گوهر درخشانِ شهید عزیزشان بود که مرا مجذوب می‌کرد. رحمت و برکت الهی شامل حال رفتگان و ماندگان این خانواده باد.

اردیبهشت ۱۴۰۱

ساخت فیلم بر اساس زندگی خانم بابائی حرکت مهم و مؤثری در جهت معرفی و آبرو بخشیدنِ به خانواده‌ی اسلامی و مرد مسلمان است و نباید از آن غفلت شود.»

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» شرح زندگانی پرفراز و نشیب سرکار خانم سبا بابایی با نام اصلی کونیکو یامامورا، مادر شهید محمد بابایی است که به قلم آقایان حمید حسام و مسعود امیرخانی به رشته‌ تحریر درآمده و در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

Rahbar

کونیکو یامامورا در سنین جوانی پس از آشنایی با معارف دین مبین اسلام و ازدواج با یک جوان مؤمن ایرانی، آیین شینتو را کنار گذاشت، به دین اسلام و مذهب تشیع گروید و نام سبا بابایی را برای خود برگزید. این بانوی فداکار در ایام پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس با همه وجود در میدان دفاع از انقلاب و ارزش‌ها حاضر بود و فرزندش را هم تقدیم انقلاب کرد.

سبا بابایی که با لقب تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس شناخته می‌شد، ظهر روز جمعه ۱۰ تیر امسال به دلیل ابتلا به بیماری تنفسی در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) تهران درگذشت و به فرزند شهیدش پیوست.