به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، نقاشی عاشورایی «کآرام جان می‌رود» همزمان با فرارسیدن دهه اول ماه محرم، برای دومین سال در فرهنگسرای رسانه کشیده می‌شود. این نقاشی پرده‌ای از واقعه عاشوراست که در ابعاد دو در یک متر کشیده خواهد شد.

حمدرضا محمدحسین از هنرمندان بنام نقاشی قهوه‌خانه‌‌ این تابلو عاشورایی را از آغاز محرم تا روز اربعین حسینی در فضای باز فرهنگسرای رسانه زنده برابر چشمان عزاداران حسینی ترسیم می‌کند. این اثر ارزشمند پس از پایان، به صورت یک محصول هنری به مزایده گذاشته و عواید آن چون سال گذشته برای امور خیر و مدرسه‌سازی در منطقه محروم خرج می‌شود.

محمدرضا محمدحسین از شاگردان استاد عباس بلوکی‌فر است. او تاکنون بیش از ۲۵ پرده عاشورایی برای اماکن مذهبی نظیر تکیه پایین تجریش، تکیه بالا تجریش، نخل کاشانک و حسینیه ائمه اطهار کشیده و در طراحی و تکمیل پرده‌های عاشورایی فراوانی نیز حضور داشته است. این هنرمند عرصه تجسمی تاکنون بیش از ۱۰ نمایشگاه در تهران برگزار کرده است.

فرهنگسرای رسانه همزمان با محرم 1399 در قالب ویژه‌برنامه «کآرام جان می‌رود» برای اولین بار یک نقاشی عاشورایی با هنرمندی محمدحسین خلق کرد. کشیدن این نقاشی بیش از 40 روز زمان برد و در نهایت در مزایده‌ به فروش رسید تا عواید فروش آن صرف امور خیر شود. امسال نیز با استعانت از پرودگار متعال این فعالیت هنری عاشورایی تکرار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از اجرای زنده نقاشی «کآرام جان می‌رود» می‌توانند از اول تا دهم محرم ساعت 17 تا 2۰ به فضای باز بوستان پایداری (مجاور فرهنگسرای رسانه) در خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان ناطق‌نوری، میدان قبا مراجعه کنند.