به گزارش هنرآنلاین، در ابتدای این برنامه فرزاد جمشیدی با یک زیارت نیابتی به ابراز ارادت، سلام و صلوات ویژه به آستان امام رضا(ع) پرداخت و از مردم برای حضور در پویش ارسال عکس به این برنامه دعوت کرد. همچنین سیدمحمدرضا یعقوبی آل شاعر آئینی قطعه‌ای در مدح و منقبت  امام رضا(ع) قرائت کرد. 

مهمان ویژه این قسمت از برنامه  دکتر مجتبی بهنام مقدسی بود که به بهانه سال تولید علم به گفتگو با فرزاد جمشیدی پرداخت. مقدسی بیان کرد: دغدغه همیشگی من خدمت به این بارگاه مقدس در حوزه علم و فن آوری بود. چرا که علاوه بر وجوه سیرتی امام رضا (ع) مبتنی بر شفا و رافت،عالم بودن و عالم آل الله از دیگر صفات بارز آن حضرت است.

وی ادامه داد: در این راستا برای حضور به مبحث تولیدات دانش بنیان پلی شدیم برای رساندن ایده‌های علمی جوانان، نخبگان و فعالان عرصه علم به دست مسئولان مرتبط و تجاری‌سازی و کارآفرینی. در این مسیر تولیت حرم مقدس توسط شرکتی دانش‌بنیان به نام صنایع پیشرفته رضوی همراهی کردند.

وی ادامه داد: ما از همه دانشجویان و نخبگان می‌خواهیم که ایده‌هایی که زیست بوم خود را طی کرده و می‌توانند وارد چرخه تولید محصول شوند را به ما معرفی کنیم تا در تولید انبوه و تجاری‌سازی از آنها حمایت کنیم.

«باران» قرار است به موضوع‌های دیده‌نشده و مردمی ویژه حرم امام رضا(ع) بپردازد و یکی از بخش‌های مهم آن گفت‌وگو با خادمان حرم امام رئوف(ع) است. همچنین پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) و نماهنگ‌های مرتبط با این امام همام از دیگر بخش‌های برنامه خواهد بود.

برنامه «باران» به تهیه‌کنندگی رشید (ابوالفضل) حاجتمند و اجرای فرزاد جمشیدی زنده از دوشنبه ۱۶ تا شنبه ۲۱ خرداد مصادف با سالروز میلاد امام رضا(ع) ساعت ۱۹:۲۰ به مدت ۴۵ دقیقه مهمان خانه مخاطبان شبکه دو خواهد بود.