به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مکتب تهران، نویسندگان 35 تا 40 ساله که تا پایان سال ۱۳۹۹ دست‌کم سه اثر داستانی منتشرشده دارند، در جایزه ادبی «چهل» رقابت می‌کنند. در این دوره، داوران کارنامه‌ داستان‌نویسان متولد ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ را ارزیابی خواهند کرد؛ نویسندگانی که تا پایان سال ۱۳۹۹، چهل ساله شده باشند.

طبق بررسی‌های اولیه، فهرست بیست نویسنده‌ حائز شرایط مسابقه از این قرار است: بهاره ارشد ‌ریاحی، مجید اسطیری، سلمان امین، حمید بابایی، مصطفی بیان، امیر پورسنان، احمد ‌حسن‌زاده، رامبد خانلری، سینا دادخواه، مهدی زارع، فاطمه سلیمانی، عالیه عطایی، الهام فلاح، مائده فلاح، ضحی کاظمی، امید کوره‌چی، آیدا مرادی آهنی، مائده مرتضوی، سیدمیثم موسویان و مهام میقانی.

نویسندگانی که ممکن است از قلم افتاده باشند، تا بیستم اردیبهشت فرصت دارند اطلاعات آثار خود را به دبیرخانه‌ جایزه ارسال کنند. راه‌های ارتباط با دبیرخانه: 09359060889 و 40award@gmail.com

آثار ادبی مورد داوری در این جایزه باید با مجوز رسمی و توسط ناشر رسمی منتشر شده باشند. اولین دوره‌ جایزه ادبی چهل سال ۱۳۹۴ به همت مکتب تهران برگزار شد. این جایزه‌ ادبی، پنج سال یک‌بار برگزار می‌شود و برگزاری دوره‌ تازه‌ آن، از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است.دبیری این دوره جایزه بر عهده علی خدایی است.